سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای مددجویان پلدختری

مدیر کمیته امداد شهرستان پلدختر از برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر برای 150 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خدائی با بیان اینکه این کلاس آموزشی در روستای مورانی با حضور 150 نفر از دانش آموزان و مددجویان تحت حمایت برگزار شد گفت: در راستای برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان ، دوره پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر ویژه والدین و فرزندان دانش آموز با هدف آشنایی با تعریف انواع مواد، اختلالات حاصله و عوارض سوء مصرف مواد مخدر، آشنایی با عوامل زمینه‌ساز مصرف مواد و روش‌های پیشگیری و کاهش آسیب سوء مصرف مواد مخدر برگزار شد.

وی افزود: کمیته امداد در اهداف فرهنگی خود به منظور زدودن فقر فرهنگی از خانواده های مددجو و کاهش آثار آن اقدام به آموزش هایی برای مصونیت و سالم سازی خانواده ها نموده، که یکی از این برنامه ها، برگزاری دوره های آموزشی پیشگیری از اعتیاد است.

خدائی گفت: این همایش با حضور کارشناسان روان شناسی و کارشناسان ستاد مبارزه با موادمخدر برگزار گردید و آنان ضمن تشریح اثرات و عواقب سوء مصرف مواد مخدر نقش والدین را در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر بسیار موثر و به عنوان محکم‌ترین و اصلی‌ترین پایگاه‌های تربیتی جوانان و نوجوانان عنوان نمودند.

وی افزود: این کارشناسان علاوه بر تشریح یک به یک انواع مواد مخدر و اثرات سوء مصرف آنها ،نوع رفتار افراد مصرف کننده و طریقه برخورد و درمان این افراد را بیان نمودند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان پلدختر گفت: این دوره ها در راستای ریشه‌کنی اعتیاد، آگاه سازی مددجویان و همچنین پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود و از آنجایی که خانواده هسته اولیه تشکیل یک جامعه محسوب می شود بنابراین به هر میزان که خانواده سالم تر و از ارزشهای اخلاقی و دینی برخوردارتر باشد، آن جامعه سالمتر است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.