سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتمام پروژه‌‌های عمرانی با وجود بحران مالی

پروژه‌های مسیل کانال اقبال شرقی، فرهنگسرای ولایت، بوستان بهار و کمربندی 75 متری جنوبی مشهد خط 2 متروی شهری پیشرفت خوبی داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اجرای پروژه عمرانی و ستادی در کلانشهری مانند مشهد علاوه بر همکاری سازمان‌های مختلف با شهرداری تامین منابع مالی مناسب و به موقع را در کنار برنامه‌ریزی‌های اساسی می‌طلبد که با وجود بحران مالی احداث برخی از پروژه‌های عمرانی از روند پیشرفت خوبی تاکنون برخوردار بوده است.

اجرای پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های مختلف

پروژه‌های اجرایی مشهد در حوزه‌های مختلفی مانند فرهنگی، حملی و نقلی‌ و خدمات شهری در قالب بوستان، سیل و کانال، ساختمان اداری و ورزشی، پارکینگ طبقاتی و راه‌سازی در حال انجام است.

 با توجه به اینکه مشهد کلان شهری در شمال شرقی ایران و دومین شهر وسیع ایران بعد از تهران محسوب می‌شود به واسطه وجود حرم امام رضا سالانه پذیرای بیش از 30 میلیون زائر از داخل و چند میلیون از خارج کشور است که باید از هرگونه امکانات رفاهی و تفریحی تامین باشد.

گسترش فضای سبز با احداث 5 بوستان

 با توجه به زیباسازی بصری و افزایش سرانه فضای سبز و چشم انداز زیبای آن از منظر شهری، در حال حاضر 5 بوستان در سطح شهر در حال تکمیل است  ،پروژه بوستان خورشید واقع در خیابان هاشمیه و هفت تیر، پارک ملی چهل بازه در بلوار نمایشگاه و بوستان بهار با 90 هکتار وسعت که از بزرگترین بوستان مشهد محسوب می‌شود، به زودی افتتاح می‌شوند.

بوستان بهار در دو بخش عمومی و موضوعی در حال احداث است ون پارک موضوعی این مجموعه شامل چند بخش نظیر آبراهه تاریخی، آکواریوم و شهربازی که توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.

اجرای پروژه‌های فرهنگی عمرانی

احداث فرهنگسرای ولایت در بلوار ولایت یکی از پروژه‌های عمرانی شهرداری در بخش فرهنگی است که با 85 درصد پیشرفت فیزیکی طبق موعد مقرر 18 ماهه تا پایان آبان ماه آماده بهره برداری خواهد بود از دیگر پروژه‌های فرهنگی در حال ساخت سالن ورزشی‌های رزمی شهدای شهرداری در منطقه قاسم آباد می‌توان نام برد که پیشرفتی 61 درصدی داشته است.

 انجام پروژه‌های خدماتی برای رفاه حال شهروندان

 با توجه به وسعت زیاد شهرو اینکه بیشتر‌ نقاط این شهر باید از تمام امکانات رفاهی برخوردار باشند انجام پارکینگ طبقاتی بیمارستان امام رضا (ع) با ظرفیت 1500 ماشین به نیمه کار خود رسیده است و همچنین اقدام برای احداث کانال‌ها و؟ اقبال شرقی واقع در 75 متری رضوی برای جمع آوری آبهای سطحی و فاضلاب‌ها به پیشرفتی 35 درصدی رسیده است.

 اتمام حفاری تونل خط  2 قطار شهری مشهد

خط 2 قطار شهری مشهد شمال شهر را به جنوب وصل می ‌کند که به منظور حل مشکلات ترافیکی و کاهش بار تجمع خودروها در خیابان ها را به همراه خواهد داشت خط 2 قطار شهری مسیری 1405 کیلومتر دارد و تنها ایستگاه میدان شهدا تا میدان سعدی که کمتر از یک کیلومتر است باید حفاری شود.

 مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد در این باره می‌گوید: برای خارج نشدن دستگاه TBM از مشهد با هماهنگی‌های انجام گرفته، دستور آغاز فعالیت خط 3 قطار شهری از میدان فردوسی صادر شد تا این دستگاه میدان فردوسی انتقال و عملیات حفاری آغاز شود.

با اتمام حفاری تونل خط 2 قطار شهری مشهد هم اکنون مراحل احداث ایستگاه‌ها آغاز شده و حتی این جریان سریع‌تر از زمان بندی و برنامه ریزی‌ انجام نشده‌ پیش می‌رود.

مراحل پایانی احداث ایستگاه‌ها نظیر نماسازی، نصب تجهیزات ایمنی و آتش نشانی، و تبلیغات بعد از اتمام فعالیت‌های عمرانی انجام خواهد شد که در نهایت در راستای خدمت به زائران حضرت علی بن موسی الرضا را انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: باشگاه ، مترو ، سازمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.