سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از ابتدای سالجاری تا کنون:

بیش از 1294 هکتار از جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد در آتش سوخت

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 1294 هکتار و 6000متر مربع از عرصه های جنگلی و مرتعی این استان طعمه حریق شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سرهنگ محمدرحیم  افزود: این میزان در پی وقوع 78فقره آتش سوزی در جنگلها و مراتع استان در آتش سوخت.

وی در خصوص بیشترین علت آتش سوزی ها بیان کرد: اختلافات و معارضات محلی و بدنبال آن تصرف منابع ملی و منابع طبیعی علت بیشترین آتش سوزی ها بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشترین میزان آتش سوزی مربوط به مناطق "تولگهی"، "فیروزآباد" و "تلگاه " در شهرستان بویراحمد بوده است.

برزمند در رابطه با دستگاههایی که برای مهار آتش سوزی ها همکاری داشتند، تصریح کرد: بیشتر دستگاههای اجرایی و خدماتی استان ازجمله تشکلهای مردم نهاد و شوراها در خاموش کردن آتش سوزی ها همکاری خوبی داشتند.

وی ادامه داد: در پی این آتش سوزی ها بیش از 13 میلیارد تومان خسارت ریالی به اراضی ملی و منابع طبیعی استان وارد شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: آموزش های مردمی و احیاء مناطق دچار آتش سوزی شده بوسیله درختان غیر مثمر از برنامه های ماست که برای اجرای آن 26 میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم.

انتهای پیام /س
برچسب ها: جنگل ، طعمه ، حریق ، خسارت ، اراضی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.