سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حوادث بسکتبال از نگاه طنز

«بل‌بل‌زبان» به گرگان می‌رود

شهرداری خواسته حال و روز تیمش مثل آب و هوای شهرش باشد.

گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان- باز چه شده؟ ولمان نمی‌کنی تو یکی؟ خب مسافرت است دیگر. چطور؟ نه جانم، نه عزیز دل چه کسی گفته مسافرت موسم دارد؟ تابستان تمام شده که شده! عشقمان کشیده در خزان بزنیم به کوه و جاده، اشکالی دارد؟ مسافرت است دیگر، فصل نمی‌شناسد، هر وقت دل‌مان خواست مسافر می‌شویم. 

چرا؟ چند بار بگویم؟ آب و هوای شمال خوب است می‌رویم برای سلامتی و انبساط خاطر سری به خطه سرسبز بزنیم. توصیه می‌کنم چندروزی کار را بی‌خیال شوی و در رکاب ما به مسافرت بیایی. خیلی هم به دردت می‌خورد. همانطور که گفتم آب و هوا خوب است، مخصوصاً برای امثال تو تا در هوای فرح‌بخش شمال باد از کله‌تان بپرد! 

نه جانم، نه عزیز دل، مدیونی اگر اینطور فکر کنی. تغییر ساعتی سرمربی تیم بسکتبال آن شهر به من چه ربطی دارد؟ همیشه گفته‌ام، بازهم می‌گویم، صلاح ملک خویش خسروان دانند و بس. بله، همین است که گفتم. اصلاً دلشان می‌خواهد هر دقیقه یک سرمربی معرفی کنند، اشکالی دارد؟ به کسی برمی‌خورد؟ حق کسی را خورده‌اند؟ بندگان خدا دارند همه چیز را بومی‌سازی می‌کنند دیگر. مگر خودت نگفتی آب و هوای شمال هر دقیقه متغیر است و معلوم نمی‌کند بارانی است یا صاف است یا نیمه‎‌ابری؟ خب قربان شکلت شوم این هم هنر است دیگر. شهرداری خواسته حال و روز تیمش مثل آب و هوای شهرش باشد! باید احسنت بگویی به این ابتکار، نه هر دقیقه نقد و کنی و ایراد بگیری. خسته نمی‌شوی تو؟ 

دوباره رسیدیم سر جای اولمان که! عجب گیری کرده‌ایم! همه چیز را باید توضیح بدهم؟ نه جانم، همه مردم می‌دانند برای سلامتی می‌رویم شمال، نه چیز دیگر. عجب! چشم‌مان روشن! یعنی چشم‌مان که روشن است، چشم دلمان روشن! پس بگو دردت چیست. بله عزیز دل، حقیر خواهرزاده‌ای دارد در گرگان به اسم شیرین‌زبان. دختر خیلی خوبی است. فهمیده، باشخصیت، تحصیلکرده و خانواده‌دار. به تازگی هم قرار است برود خانه بخت اما به مرگ خودت سفر من نه ربطی به این موضوع دارد، نه موضوع سرمربی تیم بسکتبال. به جان خودت! 

اصلاً تو درست بشو نیستی، مارا بگو با چه کسی می‌خواستیم همسفر شویم! هرطور دوست داری فکر کن، ما رفتیم که رفتیم! 

بل‌بل زبان خان

انتهای پیام/ 



برچسب ها: گرگان ، بسکتبال ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.