سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کردستان؛

عاشورا قیامی برای احیای اسلام بود

امام جمعه سنندج با بیان اینکه امر به معروف از برنامه‌های سازنده اسلام است، گفت: امام حسین(ع) با قیام خود اسلام را بار دیگر احیا کردو یکی از مهم‌ترین اهداف این قیام احیای ارزش‌های دین اسلام بوده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ماموستا عبدالرحمان خدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، گفت: قیام عاشورایی امام حسین(ع) بهترین درس در زمینه اهمیت توجه به احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر است.

وی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از سازنده‌ترین برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دین اسلام نام برد و افزود: توجه به احیا و ترویج این فریضتن الهی رسالت شرعی آحاد مردم جامعه بوده و هرکس باید به اندازه توان خود در این راستا انجام وظیفه کند.

امام جمعه سنندج در ادامه با بیان اینکه بهترین انسان‌ها از دید پیامبر مکرم اسلام افرادی هستند که عمر طولانی و عمل صالح دارند، بیان کرد: خراب‌ترین انسان‌ها نیز از دید نبی اکرم انسان‌هایی هستند که عمر طولانی و کرداری نادرست و غیراسلامی دارند.

ماموستا خدایی گفت:انسان‌ها باید همواره در رفتار و کردار خود دقت داشته باشند و با مروری بر رفتارهای گذشته خود در راستای رفع نقاط ضعف و تقویت نکات مثبت رفتاریشان گام بردارند.

امام جمعه سنندج بیان کرد: ما باید به رفتار و کردار خود در سال گذشته بیندیشیم و اگر اعمال صالحی داشته‌ایم شکرگذار خدا باشیم و اگر عمل ناصحیح داشته‌ایم با توبه کردن به سمت پرودگار بازگردیم.

ماموستا خدایی با بیان اینکه خداوند بلند مرتبه در قرآن از خسران انسان‌ها بجز اهل ایمان صحبت به میان می‌آورد گفت: منظور از این آیه انسان‌هایی است که از حقیقت و خداپرستی دوری و دنبال منکرات هستند.

امام جمعه سنندج بیان کرد: انسان باید در کنار توجه به رفتار خود در رابطه با دیگران نیز احساس مسئولیت کند و آنان را از انجام کارهای منکر منع کرده و با این کار مسیر حرکت جامعه به سمت محیطی امن و خالی از آسیب‌ها را فراهم سازد.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید به یک فرهنگ همه‌گیر در جامعه تبدیل شود، افزود: مسلمانان با انجام این فریضه الهی در جامعه و تلاش در راستای ترویج خوبی‌ها و منع از بدی‌ها سعادت خود در دنیا و آخرت تضمین کنند.

ماموستا خدایی گفت: عدم رعایت نظافت فردی و اجتماعی از دیگر جلوه‌های منکری است که امروزه در زوایای مختلف می‌توان آن را مشاهده کرد.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: عاشورا ، احیا ، اسلام ، قیام ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.