سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان پزشکان بدون مرز:

آمریکا در پی از بین بردن مدارک «جنایات جنگی» در بیمارستان قندوز

سازمان پزشکان بدون مرز، آمریکا را به تلاش برای از بین بردن شواهد موجود مبنی بر وقوع جنایات جنگی در حمله به بیمارستان قندوز افغانستان متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، سازمان پزشکان بدون مرز، آمریکا را به تلاش برای از بین بردن شواهد موجود مبنی بر وقوع جنایات جنگی در حمله به بیمارستان این سازمان در شهر قندوز در شمال افغانستان متهم کرده است.

سازمان پزشکان بدون مرز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پس از آنکه جنگنده‌های آمریکایی بیمارستان این سازمان در قندوز افغانستان را بمباران کردند، نیروهای آمریکایی به همراه یک تانک برای انجام آنچه که تحقیقات می‌خواندند، وارد این بیمارستان شدند و احتمال می‌رود شواهد مبنی بر ارتکاب جنایت جنگی را از بین برده باشند.

در بیانیه سازمان پزشکان بدون مرز، ورود نظامیان آمریکایی به این بیمارستان، «ورود سرزده و بدون اجازه» خوانده شده است.

در بیانیه این سازمان آمده است: «ورود غیر منتظره نظامیان امریکایی با توسل به زور منجر به تخریب اموال این بیمارستان شده و ممکن است مدارک احتمالی این جنایت جنگی را از بین برده باشد. (این ورود) در بین کارکنان این بیمارستان رعب و وحشت ایجاد کرده است.»

هنوز وزارت دفاع امریکا نسبت به اظهارات سازمان پزشکان بدون مرز واکنشی نشان نداده است.

قرار است گزارش اولیه دولت امریکا درباره جزئیات بمباران بیمارستان در شمال افغانستان منتشر شود.

از سوی دیگر، خبرگزاری آسوشیتدپرس از مطلع بودن مقامات امریکایی از هدف قرار گرفتن بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز در شمال افغانستان خبر داد.

بر اساس اظهارات یک فرد آگاه در خبرگزاری آسوشیتد پرس، که خواست نامش فاش نشود، نیروی های امریکایی با این فرض که یک پاکستانی در این بیمارستان سلاح سنگین نگهداری و از این بیمارستان در شهر قندوز بعنوان مقر فرماندهی استفاده می‌کند، آن را هدف حمله خود قرار دادند.

در حمله سوم اکتبر هواپیمای آمریکایی به بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز 22 نفر از کارکنان و بیماران این مرکز جان باخته و 37 نفر زخمی شدند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.