سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمارستان‌ سالمندی در کشور نداریم

دبیر بورد سالمندشناسی وزارت بهداشت گفت: ارائه خدمات درمانی و توانبخشی سالمندان با تأسیس بیمارستان‌های سالمندی بهتر پیش می‌رود.

رضا فدای وطن دبیر بورد سالمندشناسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: بخش سالمندی، بیمارستان سالمندی و ... به منظور ارائه خدمات به سالمندان از اولویت‌هایی است که در حال حاضر یک بخش در کشور و توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته جمعیت سالمندی 2 تا 3 درصد بود و بحران تلقی نمی‌شد؛ گفت: اگر مطالبات این گروه‌ها برنامه‌ریزی نشود، سالمندی یک بحران تلقی می‌شود.

وزارت بهداشت و وزارت رفاه متولیان اصلی سالمندی
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم بین دو وزارتخانه متولی که در حال حاضر جداگانه کار می‌کنند که در صورت مشارکت بین بخشی شاهد حمایت‌های متعددی در زمینه سالمندی هستیم، می‌تواند در حمایت اجتماعی و روانی سالمندان نقش ویژه‌ای داشته باشد.

بیمه‌ها از مخارج توانبخشی سالمندان حمایت نمی‌کنند
رضا فدای وطن دبیر بورد رشته سالمندشناسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمه‌ها مخارج بیمارستانی سالمندان را پوشش می‌دهند اما مخارج توانبخشی سالمندان را پوشش نمی‌دهند.

وی گفت: شاید بیمه‌ها با غیرضروری دانستن جراحی زیبایی، پوشش بیمه‌ای نداشته باشند اما فرد سالمند برای تجمل و تفریح به خانه سالمندان نمی‌رود و باید توسط بیمه‌ها حمایت شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.