سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الکساندر نواک: اوپک و شیل اویل مقصر افت قیمت نفت هستند

وزیر انرژی روسیه گفت: روسیه مقصر مشکل مازاد عرضه در بازارهای جهانی نفت نیست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، الکساندر نواک افزود: تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا و سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) مسئولان اصلی کاهش قیمت در بازار هستند.

مازاد عرضه نفت خام در بازار سبب شده تا قیمت این کالا به زیر 50 دلار برسد و این در حالی است که اعضای اوپک نیز تولید خود را کاهش نمی‌دهند و کمکی به بازیابی قیمت‌ها در بازار نمی‌کنند.

گفته می‌شود بالا نگه داشتن سطح تولید نفت راهبردی از سوی اعضای سازمان برای مقابله با تولیدکنندگان نفت گران شیل و خارج کردن آن‌ها از صحنه بازار بود و این در حالی است که روسیه نیز که یک تولیدکننده غیرعضو اوپک بشمار می‌آید، تولید خود را کاهش نداده و کمکی به بهبود قیمت‌ها نکرده است.

با این حال وزیر انرژی این کشور در مصاحبه‌ای با شبکه سی.ان.بی.سی، کاملاً کشور خود را از مشکل افت قیمت‌ها مبرا کرد و گفت: روسیه مقصر مشکل مازاد عرضه در بازارهای جهانی نفت نیست.

به گفته وی، صنعت نفت و گاز یکی از مهمترین صنایع در روسیه بشمار می‌آید که با توجه به تاثیر صادرات روسیه در بازارهای جهانی در طول سال‌های گذشته، این کشور تولید خود را تقریباً در طول سه یا چهار سال گذشته یکسان نگه داشته ولی مشاهده کرده که عرضه شیل اویل آمریکا به شدت در بازار زیاد شده است.

وی گفت: آمریکا در این مدت به تنهایی پنج میلیون بشکه به تولید خود اضافه کرده که رقم بسیاری بالایی برای بازار فعلی است و بازار نتوانسته این حجم زیاد از نفت را در خود حل کند.

نواک معتقد است، تولید نفت شیل آمریکا و عرضه کشورهای عضو اوپک که طی یک سال گذشته دو میلیون بشکه به عرضه خود اضافه کرده‌اند دو عامل مهم هستند که منجر به مازاد عرضه شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.