سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا عربستان از رسوایی و شکست خود در حفظ امنیت حجاج می‌ترسد؟

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: عربستان سعودی از روشن شدن دلایل فاجعه منا هراسان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، چرا عربستان سعودی بر پنهان کردن دلایل فاجعه منا در خلال مراسم حج اصرار دارد و چرا اسامی برخی از قربانیان این فاجعه را اعلام نمی کند، آیا عربستان از رسوایی و شکست خود در حفظ امنیت حجاج می ترسد؟ سرنوشت ده ها نفر از حاجیان که همچنان مفقود هستند، چه می شود؟ آیا اقدام رژیم سعودی در بی توجهی به خون مسلمانان می تواند بدون پیامد باشد؟ چرا کشورهای اسلامی که دارای قربانیانی در این فاجعه هستند، سکوت کرده اند؟ آیا مردم این کشورها ارزشی برای این دولت ها ندارند؟

گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: فاجعه ای که در منا رخ داد همچنان وجدان بشریت را به لرزه درمی آورد و عربستان سعودی بر پنهان کردن دلایل واقعی مرگ صدها حاجی از کشورهای مختلف اصرار دارد. عربستان تلاش می کند از مسئولیت های خود در روشن شدن سرنوشت دیگر مفقودان و قربانیان خودداری می کند.

 سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد فاجعه منا به معنای اوج بی توجهی مقامات سعودی به همه مقدسات و شعائر اسلامی و همچنین اوج بی توجهی به ارواح و خون مسلمانان است. وی به شدت از کوتاهی سعودی ها در حفظ امنیت حجاج به شدت انتقاد و ابراز امیدواری کرد ظلم و ستم تاریخی حکام سعودی به حرمین شریفین پایان یابد. پس از این که جمهوری اسلامی ایران بر روشن شدن دلایل جان باختن حجاج و مفقودان خود در منا تاکید کرد با همراهی تونس و مغرب مبنی بر شکایت از عربستان به دلیل کوتاهی در مراسم حج روبرو شده است.

پرویز پرستویی یکی از بازیگران معروف ایران از ملت ایران و دیگر ملت ها خواست به کمپین جمع آوری امضا علیه عربستان سعودی ملحق شوند و پیام این کمپین در اختیار بان کی مون دبیر کل سازمان قرار گیرد. در حال حاضر پرسش های زیادی درباره دلایل مخالفت عربستان سعودی با مشارکت کشورهایی که در این حادثه شهروندان خود را از دست داده اند، وجود دارد. مشخص نیست چرا سعودی ها پس از پایان یافتن مراسم حج از روشن شدن سرنوشت حجاج مفقود شده نگرانند. سکوت برخی از کشورهای عربی نیز در این زمینه تعجب آور است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.