سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

قرار گرفتن 263 واحد تولیدی فعال در کردستان تحت پوشش استاندارد

مدیرکل استاندارد کردستان گفت: در حال حاضر ۲۶۳ واحد تولید،صنعتی و خدماتی فعال در استان تحت پوشش استاندارد هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ منصور لهونیان گفت: طی دو سال اخیر رتبه کشورمان از ۳۱ به ۲۷ در سازمان ISO ارتقا پیدا کرده است که نشان دهنده انجام رسالت صحیح و اصولی سازمان ملی استاندارد ایران است.

وی به ارائه گزارش عملکرد این اداره کل در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با ۶ ماهه سال گذشته پرداخت و افزود: تعداد واحدهای فعال تحت پوشش استاندارد در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۳۲۰ واحد بوده و امسال به ۲۶۳ واحد رسیده است.

مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به اینکه ۱۹ پروانه استاندارد اجباری در ۶ ماه اول سال گذشته و ۲۰ پروانه هم امسال در استان صادر شده است، بیان کرد: در ۶ ماهه سال گذشته ۹۳ پروانه و امسال ۱۲۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان تمدید شده است.

وی ادامه داد: ۳۱ پروانه هم در ۶ ماهه نخست سال ۹۳ و ۳۴ پروانه هم در ۶ ماهه سال ۹۴ در استان ابطال شده است.

لهونیان بیان کرد: اداره کل استاندارد استان هم علاوه بر وظیفه ذاتی خود اجرای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را هم پیگیری و دنبال می کند.

مدیرکل استاندارد کردستان به برنامه های پیش روی این اداره کل براساس سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: افزایش پوشش استاندارد محصولات داخلی، تدوین استانداردهای ملی و اشاعه ونشرآن، گسترش آگاهی های فردی و اجتماعی در مورد استاندارد و حقوق شهوندان، بهینه سازی مصرف انرژی و برچسب انرژی ساختمان و سلامت بخش مواد غذایی از جمله برنامه های ما در اجرای سیاست های ابلاغیه اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه شعار جهانی امسال استاندارد «استانداردها زبان مشترک جهانی» است، گفت: امیدواریم در کشور شاهد این باشیم که استانداردها زبان مشترک تمامی مردم شود و همه با آن آشنایی کامل پیدا کنند.



انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.