سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واشینگتن پست: تایید برجام در ایران موفقیت بزرگ دولت روحانی بود

روزنامه واشینگتن پست رای مثبت شورای نگهبان ایران را به طرح جامع اقدام مشترک، به منزله یک پیروزی بزرگ برای دولت حسن روحانی دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه واشنگتن پست؛ این روزنامه آمریکایی نوشت: شورای عالی متشکل از روحانیون و حقوقدانان برجسته ایرانی (شورای نگهبان قانون اساسی ) روز گذشته اجرای توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های غربی را به تصویب رساند و به این شکل، توافق هسته‌ای آخرین گام لازم را در این زمینه برداشت.
 
به گزارش پایگاه اینترنتی این روزنامه آمریکایی، رای دادن شورای نگهبان به منزله یک پیروزی بزرگ برای دولت میانه روی "حسن روحانی،" رئیس جمهور ایران بود که برای کاهش تنش ها با غرب تلاش می کند؛ اما نتایج این رای گیری زمانی اعلام شد که سپاه پاسداران انقلاب تصاویر پایگاه موشکی زیرزمینی خود را منتشر و یک راکت دوربرد زمین به زمین جدید پرتاب کرد. این اقدامات نشان از آن بود که ایران هنوز به اعلان دوستی غرب اطمینان نکرده است.

برخی از مخالفان توافق هسته‌ای در ایران امیدوار بودند بتوانند با جلوگیری از تصویب برجام، دولت روحانی را در آستانه انتخابات مجلس که قرار است در ماه فوریه برگزار شود، تضعیف کنند.
باوجود این پیروزی، روحانی و متحدانش با چالش‌های زیادی مواجه هستند. پیش از اعلام تصمیم شورای نگهبان در مورد توافق هسته‌ای، تلویزیون دولتی ایران تصاویر پایگاه موشکی زیرزمینی را که تحت کنترل سپاه پاسداران انقلاب قرار دارد پخش و اعلام کرد این یکی از صدها پایگاه در سراسر کشور است. مکان این پایگاه افشا نشد؛ اما اعلام شد که در عمق هزار و 600 پایی زیر زمین ساخته شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.