سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حبیبی در یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه:

مؤتلفه اسلامی در مسیر همگرایی اصولگرایان از هر گونه هزینه مادی و معنوی دریغ نمی‌کند

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: حزب مؤتلفه اسلامی در مسیر همگرایی اصولگرایان از هر گونه هزینه مادی و معنوی دریغ نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در یازدهمین مجمع حزب مؤتلفه اسلامی که هم‌اکنون در حال برگزاری است، اظهار داشت: امسال با انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی روبرو هستیم و نهاد خبرگان رهبری در 8 سال آینده از  ولایت فقیه و نظام مقدس اسلامی صیانت می‌کند، لذا اهمیت فوق العاده‌ای دارد.

وی در ادامه افزود: در این انتخابات تابع نظرات جامعتین هستیم، البته در انتخابات مجلس شورای اسلامی اصولگرایان با عزم در مسیر و روند همگرایی قرار دارند.

حبیبی با تأکید بر این که حزب مؤتلفه اسلامی در مسیر همگرایی اصولگرایان از هر گونه هزینه مادی و معنوی دریغ نمی‌کند، ادامه داد: امیدواریم مجلس کارآمدی تشکیل شود و در این راه از راهبرد یک صدا و یک فهرست پیروی می‌کنیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به این که بنای حزب مؤتلفه اسلامی پشتیبانی اصولی از دولت بوده و هست،‌ تصریح کرد: تعریف ما از پشتیبانی اصولی این است که برای موفقیت دولت راه حل مشکلات و پیشنهادها را ارائه دهیم و اگر کمک خواستند، دریغ نکنیم و البته نقاط قوت دولت را بیان کنیم و در بیان نقاط ضعف از دایره انصاف خارج نشویم.

وی با بیان این که اعتدال یا همان اصلاح‌طلبی هنوز تعریف نشده است، افزود: دامنه، سقف و کف اصلاح‌طلبی مشخص نیست به همین دلیل نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در خطر عناصر نفوذی هستند که دولت فکری برای این خطر عظیم داشته باشد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به این که حزب مؤتلفه اسلامی آماده گفت‌وگو برای تقویت وحدت ملی است،‌ گفت: حزب مؤتلفه اسلامی در شکل‌‌گیری خانه احزاب فعالانه شرکت کرد، گفت‌وگوهای ملی را می‌توان با گفتمان همزبانی و همدلی با دولت معطوف به تضمین وحدت ملی و همگرایی در برابر دشمنان قسم‌خورده نظام پیش برد.

حبیبی با تأکید بر این که سیاست لبخند مطلق در دیپلماسی خارجی مضر است، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی باید در دستور کار جدی و دائمی دولت باشد و برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، رکود، تورم و بیکاری و... تنها یک راه وجود دارد و آن هم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه افزود: در تیم اقتصادی دولت هماهنگی بیشتری لازم است تا چرخ اقتصاد به طور هماهنگ بچرخد، به نظر ما آهنگ اصلی اقتصاد مقاومتی است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر این که مبارزه با فساد در دولت و قوه قضاییه نیازمند عمق، گستردگی و جدیت بیشتری است، ادامه داد: تفریغ بودجه حکایت از کم انضباطی کار دولت در حوزه اقتصادی دارد، مجلس باید از طریق پیگیری احراز تخلف‌های مسئولان دولتی در دیوان محاسبات به این وضعیت پایان دهد.

حبیبی با اشاره به اینکه مسئله عدم اجرای قانون عفاف و حجاب و عدم اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر نگرانی‌هایی را در حوزه فرهنگ به وجود آورده است، ‌افزود: روند اجرای این دو قانون، قانون‌شکنان را جسورتر کرده است و امروز بدحجابی و بی‌حجابی سازمان یافته مردم متدین و انقلابی را عصبانی کرده است.

وی با اشاره به این که تهاجم فرهنگی دولت بدون کمترین توجه ادامه داد، تأکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید در رابطه با این موضوع منفعل باشد و پس از برجام ما شاهد شدت فعالیت‌های دشمن برای نفوذ در دستگاه‌های فرهنگی خواهیم بود و همچنین در فضای مجازی با عملکرد ضعیف مواجه هستیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه افزود: شورای عالی مجازی شش ماه تعطیل بوده و کمترین جلسه‌ای نداشته و امیدوارم با شکل‌گیری شورای عالی جدید مسئولان پاسخگوی مطالبات مردم و رهبری در این باره باشند.

حبیبی اظهار داشت: سیاست لبخند مطلق برخی مسئولان دشمن را جسورتر و دشمنی را در حوزه سیاست خارجی بیشتر کرده به طوری که دولت عصر حجری آل سعود برای ملت ما خط و نشان می‌کشد و رجز می‌خواند.

وی با تأکید بر این که نتیجه دو سال گفتگو باید لغو تحریم‌ها باشد و همه چیز به حالت اول برگردد، بیان کرد: ما کفه منفی برجام را سنگین‌تر از کفه مثبت آن تلقی می‌کنیم، از این رو نباید فراموش شود که برجام یکی از مسائل راهبردی کشور است و نباید از مسائل مهم دیگر غافل شد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این که مسیر نفوذ آمریکا و راه سوءاستفاده از برجام را باید با بصیرت و هوشیاری بست، گفت: حزب مؤتلفه اسلامی تلاش می‌کند تا نقش خود را در این جنگ نرم به خوبی ایفا کند تا شاهد اساس الهی و پیروزی دیگری در آمریکا باشیم و نباید در هیچ زمینه‌ای غیر از مسائل هسته‌ای با آمریکا گفت‌وگو کنیم.

حبیبی بیان کرد: علاقمندان به مذاکره با آمریکا ولو این که قصد خیانت هم نداشته باشند، راجع به چه موضوعی پیشنهاد مذاکره با آمریکا را دارند و حساب کسانی که خیانت‌کارانه، اشتیاق مذاکره و رابطه با آمریکا را دارند، کاملاً جداست.

وی با بیان این که پس از برجام نگاه مطلق به بیرون را باید بیرون کرد و با درون‌نگری عقلانی به حل مشکلات کشور پرداخت، تأکید کرد: امید به غرب سراب است و هیئت‌هایی می‌آیند و می‌روند اما هیچ گزارش امیدبخشی از سفرهای خود نمی‌دهند، به نظر ما به آمریکا لاتین و آفریقا باید توجه بیشتری داشت و از نگاه به غرب کاست و اندکی هم به شرق با هوشمندی و حکمت نگاه کرد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به این که آمار اعتیاد، طلاق و قاچاق مواد مخدر زنگ‌های خطر را به صدا درآورده است و ما را در رسیدن به جامعه نمونه اسلامی با دشواری روبرو می‌کند، ادامه داد: سیاست‌های دولت در تشویق به ازدواج و حل مشکل بیکاری باید شفاف باشد، زنگ خطر ماهواره و اینترنت در بیخ گوش ما است و دشمن در لابه‌لای زندگی خصوصی و اجتماعی ما نفوذ کرده است که دولت باید برای این موضوع برنامه داشته باشد.

حبیبی اظهار داشت: با وجود بیان مشکلات و نارسایی‌ها در گذشته و حال نقاط قوت قابل توجه در عملکرد دولت فعلی و دولت‌های گذشته را باور داریم و اظهارنظر برخی از مقامات دولت قبلی راجع به نفی مطلق کارکرد دولت‌های قبل‌تر و قضاوت برخی از مقامات دولت فعلی در نفی مطلق عملکرد دولت قبلی را نادرست می‌دانیم.

وی با اشاره به این که تعمیق و گسترش فرهنگ تحزب برای اداره کشور بسیار مطلوب و مفید است، افزود: یکی از علائم توسعه سیاسی کشور ار میزان عمق و گسترش فرهنگ تحزب می‌دانم البته نه به صورتی که بیش از 250 حزب اجازه تأسیس بگیرند و بیش از 200 حزب در حد یک خانواده و یا یک فامیل و یا یک قبیله خلاصه شود.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: اگر در کشور چند حزب با خصوصیاتی مانند برخورداری از پایه‌های متقن ایدئولوژیک، توانمندی داشتن برنامه کارشناسی در چگونگی اداره کشور، توانمندی کادرسازی در حوزه مدیریت‌های گوناگون کشوری موجب می‌شود رقابت‌های انتخابی به جای محدود شدن در الفاظ و شعارها در سطح تضارب ایدئولوژیک و رقابت برنامه‌های مدیران قرار گیرد.

حبیبی بیان کرد: در مورد انتخابات سال جاری سیاست حزب مؤتلفه اسلامی برای خبرگان پشتیبانی کامل از فهرست جامعتین است و از اوایل سال گذشته تاکنون بیش از 100 جلسه و ملاقات برای رسیدن به هدف که ائتلاف کامل اصولگرایان است، داشته‌ایم. در این جلسات با شخصیت‌های مهم حقیقی و حقوقی و اثرگذار ملاقات‌هایی را داشته‌ایم البته تفاوت سلیقه اصولگرایان مانع برگزاری این جلسات نشده است و جلسات ادامه دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.