سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

بازدید سالانه بیش از 7 میلیون نفر گردشگر از پارک ائل گلی تبریز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: سالانه بیش از 7 میلیون نفراز پارک ائل گلی تبریز که یکی از بزرکترین و قدیمی ترین مکان های تفریحی و گردشگری استان آذربایجان شرقی است، بازدید می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسن زاده افزود: با توجه به جایگاه این پارک در استان در کنار تعداد گردشگران سالانه  نیز نزدیک به 5/1 میلیون دستگاه و ماشین آلات به محوطه ائل گلی تبریز رفت و آمد می کنند.
وی اذعان کرد: باغ ائل گلی (شاه گلی) که از تفرجگاه های شلوغ شهر تبریز می باشد، در فاصله 7 کیلومتری جنوب شرقی شهر تبریز و در مجموع با مسات 70 هکتار شامل بخش قدیمی، دور استخر، بخش های توسعه یافته و تبدیل باغ های اطراف به پارک ائل گلی در استان آذربایجان شرقی  واقع شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز ادامه داد: این عمارت در طول تاریخ  بارها و بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت تا اینکه در تاریخ 1309 به تملک شهرداری تبریز در آمده مورد بازسازی قرار گرفت. مجدد در سال 1367 با زیباسازی اطراف آن با فضای سبز و با کاشت گل به زیبایی آن افزوده شد.

وی خاطر نشان کرد: از گذشته ها تا کنون بخش عمده پارک ائل گلی تبریز برای استفاده  مردم ازنظر زیبایی و طبیعت بکرقرار گرفته است.

حسن زاده گفت: با توجه به تعداد گردشگران ومقتضای سفر این مجموعه تاریخی و زیبا سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز هر ساله با برنامه های مختلف از جمله طرحهای توسعه و زیبا سازی این مکان در جهت افزایش امکانات و رفاه گردشگران اقدامات تاثیری گذاری را انجام می دهد.

وی افزود: در این راستا از جمله اقدامات انجام شده سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز ایجاد طرح های توسعه ای با خرید باغ های اطراف ائل گلی ، افزایش امکانات ورزشی دور استخر، جاده قدیم و جاده سلامت با توجه به مجموعه جمعیتی وبه نسبت استفاده مردم ، ساماندهی پیاده رو دور استخر،حذف ضایعات و آلودگیهای بصری ، فراهم کردن مکان جدید گردشگری برای کاهش حجم دور استخر،ایجاد خیابان مجزا برای ورزش از ورودی ائل گلی ، ایجادزمین والیبال، بستکبال، فوتسال، پینت بال، ایجاد آبشار و محل آبرو جاذبه ای در بخش پارک ائل گلی که در گذشته ها  قابل استفاده نبود و نیزاحداث پارک فرشته گان برای بیماران اوتیسم می باشد.

وی همچنین ساماندهی، ایمن سازی و استاندار سازی دستگاههای مجموعه نونو پارک قدیمی  ائل گلی به دلیل فرسوده بودن برخی دستگاه ها و اختصاص مکانی بزرگ و جدید با عنوان نونو پارک در خارج از محوطه ائل گلی ، ساماندهی و بهبود پارک های قدیمی و ایجاد پارک های جدید از دیگر اقدامات انجام شده طی سالهای اخیر از سوی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریزعنوان کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز با بیان اینکه برنامه های این سازمان را در سطح ملی و منطقه ای جهت تامین امنیت و رفاه گردشگران افزایش خواهیم داد، گفت: کاهش آلودگی بصری،ساماندهی مجتمع های غیر مجاز دور میدان ائل گلی، افزایش امکانات ورزشی در بخش های مختلف به دلیل پتانسیل موجود ، ایجاد بخش جهانگردی در جاده های قدیمی، ساماندهی جاده جدید جز برنامه های نزدیک و آینده  این سازمان می باشد.

وی کمبود پارکینک را جز مشکلات اساسی پارک ائل گلی تبریز دانست و افزود: در حال حاضر با کمبود فضای پارکینگی مواجه هستیم که طی  طراحی برنامه ای  از طریق جذب سرمایه گذاربخش خصوصی ایجاد پارکینگ طبقاتی دو طبقه که شامل زیرزمین و طبقه همکف می باشد جهت رفاه مردم و گردشگران جز الویتهای اصلی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریزمی باشد.

وی با بیان اینکه طی 6 ماهه سال جاری بیش از 10 طرع با اعتبار 10 میلیارد تومان برای افزایش امکانات و جاذبه های این مجموعه اجرا شده است، ادامه داد: تکمیل سالن اسکیت، آبشار دره جاری نوسازی  برخی مکانها و دستگاههای قدیمی پارک ائل گلی از جمله برنامه های اجرای شده طی 6 ماهه نخست سال جاری است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز تاکید کرد: با اختصاص منابع مالی جدید این سازمان می تواند خدمات بیشتر و بهتری را جهت رفاه گردشگران داخلی و خارجی ارئه دهد.

گفتنی است: ازشاخصه های بزرگترین پارک کلانشهر تبریز بهاری دلنشین، تابستانی خنک، پاییزی زیبا و زمستانی با شکوه است که این پارک را به عنوان یکی از استراحتگاه ها و معدود گردشگاه های  پر گردشگر کلانشهر تبریزتبدیل کرده است و همه روزه میزبان تعداد کثیری از شهروندان تبریزی و مسافران می باشد.
 
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.