سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صابری:الزام پیوست "دسترسی‌پذیر" درپروژه‌های شهری

عضو شورای شهر گفت: برای تحقق شهر دسترس‌پذیر باید پیوست دسترسی پذیر همانند پیوست فرهنگی، مشارکت‌های مردمی در اولویت‌کاری مسئولان قرار بگیرد.

علی صابری، عضو شورای شهر در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت تحقق شهردسترسی پذیر اظهار کرد: شهر دسترس‌پذیر پروسه‌ای است که مربوط به تمام ابعاد زندگی افراد می‌شود و نابرابری‌های اجتماعی، جسمانی،‌ افرادی که براثر حوادث طبیعی، مادرزادی، سالمندی و افراد دارای شرایط خاص باآن مواجه می‌شوند را برطرف می‌کند.

وی بااشاره به اهمیت توسعه شهر دسترس‌پذیر تصریح کرد: ویژگی‌های شهردسترس‌پذیر فراگیر است و از مناسب‌سازی که ارتباط با جنبه‌های فیزیکی دارد فراتر است.

صابری بااشاره به ویژگی‌های شهردسترس‌پذیر تاکید کرد: موضوع نرم‌افزار وسخت‌افزار در گسترش شهردسترس‌پذیر مهم ارزیابی می‌شود.

وی افزود: داروخانه‌ها در ارائه داروهایی با جعبه دارای علامت بریل و راه اندازی مستقیم‌های ویژه گویای بانک‌ها و دگیر دستگاه‌های خدمات‌رسان در بخش نرم‌افزار و آماده سازی خیابان‌ها و معابر دربخش سخت‌افزار باید آماده‌سازی شوند.

عضو پارلمان شهری بااشاره به اولویت‌های این طرح بیان کرد: برای اجرای این طرح باید این مهم در اولویت‌ کاری مسئولان قرار بگیرد.

صابری تاکید کرد: دراجرای هرچه بهتر شهر دسترسی پذیر باید از حرکت‌های پراکنده جلوگیری کرد و یکپارچه دراین طرح پیش رفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.