سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف: خواهان همکاری با همه کشورها برای مقابله با تروریسم هستیم

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد این کشور خواستار همکاری با دیگر کشورها برای مقابله با تهدید تروریسم است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در سخنرانی خود در مجلس دومای روسیه گفت: مسکو سیاست مستقلی را پیگیری می کند. روسیه برای تقویت نقش خود به عنوان بازیگر اساسی در جهان بدون دیکته کردن خواست خود به هیچ کسی تلاش می کند.

وی افزود: خواهان همکاری با همه کشورها برای مقابله با تهدید تروریسم هستیم. به شرکای خود پیش نویس قطعنامه ای را برای مبارزه با تروریسم پیشنهاد کردیم، اما پاسخ ها تاکنون سرد بوده است. تلاش های دیپلماتیک برای حل همه مشکلات جهان باید مشترک و هماهنگ باشد.

وی گفت: باید اقدامات فوری برای تشکیل جبهه مشترک بین المللی به منظور مقابله با داعش و طرح ایجاد «دولت خلافت» تشکیل شود.

  وی در ادامه گفت: گروه مسلح جیش الاسلام مسئول بیشتر حملات بی هدف و گلوله باران مناطق مسکونی دمشق است.

لاوروف افزود: بیشتر شرکت کنندگان در نشست های مجمع عمومی سازمان ملل تاکید داشتند تروریسم خطر اصلی برای جهان است. ما برای حل سیاسی همه مسایل خاورمیانه همزمان با مبارزه با تروریسم تلاش می کنیم.


وزیر خارجه روسیه در بخشی دیگر از سخنانش اعلام کرد پیشرفت در گفتگوهای اوکراین به عبور از موانع ساختگی برای حل بحران در این کشور کمک می کند.

لاوروف در سخنرانی خود گسترش روابط با آمریکا و اروپا را به لغو تحریم‌ها مشروط کرد. وی گفت: برای گسترش روابط با اروپا و آمریکا پس از کنار گذاشتن سیاست تحریمها تلاش می کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.