سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریادار سیاری در جمع خبرنگاران مطرح کرد

امضای کمیته مشترک دریایی ایران و چین در آینده /در دیدار با هیئت چینی بازدید ناوگروه‌ها مورد پیگیری قرار گرفت

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: همکاری و تعامل در زمینه بازدید ناوگروه کشورها از یکدیگر در دیدار با جانشین ستاد کل نیروهای مسلح چین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیردریادار حبیب‌الله سیاری  فرمانده نیروی دریای ارتش در حاشیه دیدار با جانشین ستاد کل نیروهای مسلح چین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث همکاری و تعامل در زمینه بازدید متقابل از ناوگروه کشورها در دیدار با جانشین ستاد کل نیروهای مسلح چین مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه بحث‎هایی در حوزه دریا، حضور مستمر در شمال اقیانوس هند، امتیاز خطوط مواصلاتی در آب‌های بین‌المللی و حضور دو کشور در اقیانوس هند، خلیج عدن و تنگه مالاکا مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به بحث همکاری ناوگروه‌ها و مسئولین آموزشی دو کشور و همکاری‌های اطلاعاتی و فنی بین ایران و چین عنوان داشت: امیدواریم در سفرهای آتی تشکیل کمیته مشترک دریای به امضا برسد و اجرایی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما تاکنون با نیروی دریای چین همکاری و تعامل دشته‌ایم و بازدید ناوگروه‌ها از کشورهای یکدیگر و همکاری‌های مقابله با دزدی دریایی از جمله آنهاست.

ژنرال سانجیمگو جانشین ستاد کل نیروهای مسلح چین نیز با حضور در جمع خبرنگاران با تشکر از فرمانده نیروی دریایی ارتش بابت همکاری‌های مشترک دریایی عنوان داشت: آرزو می‌کنیم همکاری‌های دو نیروی دریای تقویت و تأمین شود و همکاری‌های مستمر با نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.