سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

هزار هکتار از مزارع مهاباد زیر کشت پاییزه

هزار هکتار از مزارع مهاباد زیر کشت پاییزه می رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازارومیه ؛ مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: پیش بینی می کنیم امسال بیش از 55 هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت پاییزه گندم و جو اختصاص یابد.

محمد دمکری افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 48 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت پاییزه گندم و هفت هزار هکتار نیز به کشت جو اختصاص داده شود.

وی اضافه کرد: از این مقدار بیش از 52 هزار هکتار به صورت دیم و سه هزار و 350 هکتار نیز به صورت آبی زیرکشت خواهد رفت.

وی با اشاره به ارقام گندم و جو در مزارع مهاباد بیان کرد: در مزارع گندم ارقام هما ، سرداری ، زرین ، آذر گواهی شده ، آذر مادری ، سرداری مادری و ارقام بومی و در مزارع جو نیز ارقام بهمن ، دایتون ، آبیدر ، سهند و ارقام بومی کشت می شود.

دمکری با اشاره به اینکه تمامی مزارع توسط پنج مرکز خدماتی جهاد کشاورزی پهنه بندی شده است ، افزود: کارشناسان این اداره با بازرسی از مزارع در حال کشت این شهرستان بر نحوه کشت پاییزه کشاورزان نظارت داشته و توصیه های لازم را به آنها ارائه می دهند.

وی اضافه کرد: این کارشناسان بر اساس برنامه ریزی های انجام شده با سرکشی مرتب به مزارع کشاورزی ، تنظیم دستگاه ها و ادوات کشاورزی ، ضدعفونی شدن بذرها ، چگونگی استفاده از کودهای شیمیایی ، نکات فنی کشت و اشکالات موجود را بررسی می کنند.

مدیر جهادکشاورزی مهاباد اظهار کرد: توزیع بذر اصلاح شده بر اساس میزان زمین زراعی کشاورزان انجام شده و تا پایان فصل کشت پاییزه ادامه خواهد داشت به طوری که توزیع بذرهای اصلاح شده با هدف کشت اصولی در مزارع و ارتقای کیفیت و کمیت محصولات در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار می گیرد.

دمکری گفت: آموزش های لازم در هنگام تحویل بذرهای اصلاح شده توسط کارشناسان به کشاورزان در خصوص چگونگی اصول فنی مراحل کاشت ، داشت و برداشت ارقام مختلف ارایه می شود.

وی افزود: بیش از 220 دستگاه بذرکار (ردیف کار) برای کشت پاییزه در این شهرستان ساماندهی شده و رانندگان آنها با شرکت در کلاس های آموزشی ، مهارت های لازم را فرا گرفته اند.

وی همچنین یادآورشد: سالانه افزون بر 70 هزار تن انواع غلات که اغلب شامل گندم و جو می باشد ، در این شهرستان تولید می شود.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: کشت ، پاییزه ، ارومیه ، مهاباد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.