به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مهندس ایلوش وزیری در کارگاه آموزشی معماری سیستمهای حمل و نقل هوشمند که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، با بیان اینکه شهر تهران از سال 71 مقوله ITS را در دستورکار خود قرار داد، افزود: در اولین گام چهار تقاطع در خیابان دماوند مجهز به چراغ راهنمایی هوشمند شدند.
وی افزود: در آن زمان 30 دوربین نظارت تصویری نیز در تهران نصب شد که به دست آوردن چنین امکاناتی سخت بود، اما سرانجام با تلاشهای زیادی توانستیم به این تکنولوژی دست پیدا کنیم.
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه پس از 20 سال توانستیم به علوم پیشرفتهای دست پیدا کنیم، گفت: حالا تهران به جایگاهی رسید که بدون استفاده از سیستم هوشمند، اداره آن امکانپذیر نیست.
وزیری با بیان اینکه در حال حاضر 1500 دوربین نظارت تصویری درسطح تهران وجود دارد، گفت: این دوربینها به مرکز کنترل ترافیک متصل هستند و پایش شهر را برعهده دارند.
وی با بیان اینکه 1500 کیلومتر فیبرنوری در تهران وجود دارد، گفت: 1500 دوربین ثبت تخلفات نیز در تهران وظیفه رصد خودروها را برعهده دارد و همچنین 80 تابلوی اطلاعرسانی کامپیوتری نیز در سطح تهران مشغول به فعالیت است.
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه شهر تهران نیاز به معماری بومی حمل و نقل هوشمند دارد، گفت: بر آن هستیم که روی موضوع معماری هوشمند و چالشهای آتی شهر هوشمند تمرکز کنیم و برهمین اساس دست یاری به سوی اندیشمندان ترافیک دراز میکنیم.
وزیری با بیان اینکه یکی از دغدغههای معاونت حمل و نقل این است که چه استفاده و نتیجهای میتواند از دیتاهایی که وارد مرکز کنترل میشود، داشته باشد، گفت: همچنین برای شناسایی چالشهای آتی ITS تهران نیازمند کمک پژوهشگران و کارشناسان ترافیک هستیم.