سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

هدایت دانش آموزان به سمت مهارت

دانش آموزان ایرانی را باید به سمت مهارت هدایت کرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، معاون مدیرکل آموزش پرورش مازندران در مراسم برگزاری آغاز به کار رسمی طرح بیوتکنولوژی دانش‌آموزی با اشاره به فعالیت ۹ درصدی دانش آموزان اروپایی در بخش مهارت گفت: ماهم باید در ایران دانش آموزان را به این سمت هدایت کرد.

اسفندیار نظری با اعلام اینکه ۲۷ پژوهش سرا در استان داریم، افزود: تمامی پژوهش سراهای استان فعال و دارای مجوز کشوری هستند.

وی تصریح کرد: آموزش پرورش مازندران با کمک پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور یک حرکت خوبی را در کشور آغاز کرده است که امروز شاهد آغاز طرح بیوتکنولوژی دانش‌آموزی برای اولین بار در کشور هستیم.

نظری افزود: دو آزمایشگاه نانو در استان داریم که در شهرهای بابلسر و نور احداث‌شده است و در بخش نانو رتبه سوم را در کشور داریم.

معاون مدیرکل آموزش پرورش مازندران با بیان اینکه خوشحالیم که اولین آزمایشگاه زیست‌فناوری دانش‌آموزی در استان مازندران افتتاح‌شده است، یادآور شد: ازاین ‌پس باید آزمایشگاه‌ها و کتابخانه‌های ما در مدارس فعال باشد.

رئیس پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشورهم در این مراسم گفت: با همکاری ستاد زیست ‌فناوری، آموزش پروش مازندران و پژوهشکده انستیوپاستور شمال کشور توانستیم برای اولین بار در کشور طرح بیوتکنولوژی دانش‌آموزی را دراستان مازندران و درشهرستان آمل احداث کنیم.

محسن آسوری افزود: دانش‌آموزانی که امروزه در مدارس تحصیل می‌کنند باید وارد دانشگاه شوند و یادگیری مبحث بیوتکنولوژی برای دانش آموزان امری ضروری بوده است.

رئیس پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور با اعلام اینکه دانش آموزان پایه ششم به‌عنوان ورودی پایه این طرح هستند، خاطر نشان کرد: دانش آموزان دوره اول متوسطه و دوم با مفاهیم کاربردی و عمقی این طرح آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.