سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

اهالی روستای مُشکوهی جاسک ۸ سال در انتظار برق، خداحافظی با چراغ نفتی کی؟

اهالی روستای مُشکوهی بخش لیردف شهرستان جاسک ۸ سال در انتظار بهره مندی دوباره از نعمت برق هستند.

 

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، خدا بخش جلیلی یکی از اهالی این روستا با اشاره به قطعی 8 ساله برق در روستا گفت: در این مدت بارها به مسئولان مربوطه مراجعه کردیم ولی نتیجه ای حاصل نشد و شبکه برق روستا وصل نشده است.

وی افزود: مردم این روستا به سختی و با مشکلات فراوان زندگی و از چراغ نفتی برای روشنایی خانه هایشان استفاده می کنند.

عضو شورای اسلامی روستای مشکوهی هم علت قطع ۸ ساله برق این روستا را فرسوده بودن شبکه برق عنوان کرد.

ابراهیم دادی زاده گفت: پس از پیگیریهای مداوم از مسئولان برق بخش لیردف، جاسک و مرکز استان، مسئولان وعده تکمیل طرح تا هفته دولت امسال را دادند که  این وعده محقق نشد.

مسئول شبکه برق بخش لیردف شهرستان جاسک گفت: کار احداث شبکه فشار قوی ۲۰ کیلو ولتی برق تا فاصله ۵۰۰ متری روستا به وسیله پیمانکار پایان یافته و تنها طرح شبکه فشار ضعیف آن باقی مانده است.

بمفوری علت تکمیل نشدن طرح برق رسانی به روستای مُشکوهی جاسک را نداشتن کد اعتباری و اختصاص نیافتن بودجه به این روستا بیان کرد.

وی افزود: پیش از این قرار بود روستا به دلیل واقع شدن در منطقه شنهای روان به مکانی دیگر منتقل شود که روستاییان با این موضوع مخالفت کردند و با پیگیریهای مجدد کد این روستا دوباره برقرار شد.

مسئول شبکه برق بخش لیردف شهرستان جاسک گفت: تا کنون هزینه احداث شبکه فشار قوی روستای مُشکوهی از اعتبار تخصیصی روستاهای دیگر تامین شده است.

مدیر اداره برق شهرستان جاسک هم گفت: اکنون ۶ روستا بالای ۲۵ خانوار در شهرستان جاسک در انتظار تامین هزینه برای احداث شبکه برق هستند.

انصاری افزود: برای رفع مشکل برق این روستاها به ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که تا بهمن امسال این اعتبار تامین خواهد شد.

وی گفت: با تامین اعتبار بلافاصله طرح ها برای اجرا به پیمانکار واگذار می شود.

گفتنی است روستای مشکوهی با ۲۵ خانوار در فاصله ۱۰ کیلومتری مرکز بخش لیردف شهرستان جاسک واقع شده است.

انتهای پیام/ب

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.