سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توافق قریب الوقوع آمریکا و روسیه درباره ایمنی هوایی در سوریه

وزیر دفاع آمریکا از توافق قریب الوقوع با روسیه درباره ایمنی هوایی در سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه گفت این کشور پیش بینی می کند توافق با ارتش روسیه درباره پروتکل های ایمنی هوایی در آسمان سوریه به زودی حاصل شود. وی در حالی این اظهارات را بیان کرد که این دو دشمن دوران جنگ سرد تلاش می کنند از درگیری با یکدیگر در حملات هوایی علیه داعش در سوریه جلوگیری کنند.

کارتر در کنفرانسی خبری در بوستون افزود :" مذاکرات ما بسیار حرفه ای است. این مذاکرات بسیار سازنده است و من پیش بینی می کنم خیلی زود منجر به توافق بین دو طرف خواهد شد." کارتر تصریح کرد: سومین مرحله از مذاکرات بین ارتش های روسیه و آمریکا روز چهارشنبه برگزار خواهد شد. خبرگزاری اینترفکس روسیه به نقل از مقامات ارتش روسیه اعلام کرد این مذاکرات از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می شود.

کارتر گفت :" حتی در حالی که ما همچنان برسر سیاست سوریه دچار اختلاف هستیم؛ دست‌کم باید بتوانیم درمورد تلاش برای تضمین ایمنی خلبان های خودمان به توافق برسیم. "
ورود روسیه به جنگ داخلی سوریه، نگرانی ها را درمورد حادثه ای تصادفی بین جت های جنگنده آمریکا و روسیه افزایش داده است.  وزارت دفاع آمریکا (‌پنتاگون) پیشتر به مواردی اشاره کرده است که هواپیماهای روسی تا چند مایلی جت های جنگنده های دارای خلبان و همچنین هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا نزدیک شده اند.

آمریکا اعلام کرده است عملیات هوایی علیه داعش در سوریه را تغییر نخواهد داد و با توجه به حمایت مسکو از بشار اسد رئیس جمهور سوریه ، با روسیه همکاری نمی کند.
اما پنتاگون اعلام کرده است با مسکو در زمینه ایمنی هوایی همکاری می کند و درعین حال یک کانال ارتباطی را بین دو طرف باز نگه می دارد.

ارتش آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد دو فروند هواپیمای آمریکایی و دو فروند هواپیمای روسی روز شنبه وارد یک « فضای نبرد » بر فراز سوریه شدند و در فاصله چند مایلی یکدیگر قرار گرفتند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.