سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افخم:

تلاش احزاب تونس برای وحدت ملی نمونه ای از اعتدال گرایی در منطقه است

سخنگوی وزارت امور خارجه در دیدار رئیس و اعضای انجمن دوستی تونس و ایران گفت: تلاش همه گروه ها و احزاب تونس برای وحدت و همبستگی ملی این کشور نمونه ای از اعتدال گرایی و تحول خواهی در منطقه است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  مرضیه افخم در این دیدار افزود: نقش سازمان های مردم نهاد و انجمن های دوستی کشورها در تقویت و توسعه مناسبات دوستانه در حوزه های مختلف مثبت و موثر است.

وی همچنین بر اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و تعمیق مناسبات بین ایران و تونس تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه توافقات و تفاهمات متعدد فی مابین دو کشور ایران و تونس در امور و حوزه های متعدد از جمله فرهنگ، هنر، ورزش و جوانان را نشان مثبتی از ظرفیت های خوب همکاری میان دو کشور دانست و تاکید کرد علاوه بر بخش های دولتی، نقش گروه های دوستی نیز در اجرای این توافقات حائز اهمیت است.

در این ملاقات که در پایان سفر یک هفته ای رئیس و اعضای انجمن دوستی به ایران صورت گرفت، محمد سعد رئیس انجمن دوستی تونس و ایران با تشکر از استقبال گرم و دوستانه ای که از این هیات تونسی به عمل آمده است تاکید کرد: مصمم هستیم که از همه ظرفیت ها و راه کارها برای توسعه مناسبات استفاده کنیم. ما کشور و مردم ایران را دوست داریم. 

در این دیدار دوستانه هر یک از اعضاء انجمن نیز با اشاره به گوشه هایی از تجربیات خود از این سفر پیشرفت و توسعه ایران را قابل توجه توصیف کرده و بر لزوم تداوم تماس ها و فعالیت دو انجمن برای دوستی بیشتر دو ملت تاکید کردند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.