سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نباید اجازه دهیم مواد مخدر به راحتی وارد شهرستان زاهدان شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نباید اجازه دهیم مواد مخدر به راحتی وارد شهرستان زاهدان شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اوسط هاشمی امشب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید نگاه اعضای شورا و همه مسئولان به مناطق آلوده تغییر یابد، افزود: باید با همکاری، خرد جمعی، بسیج امکانات، بهداشت و درمان و ارتقای سطح اجتماعی، نام و نشان تحقیرآمیز را از مناطق آلوده بزداییم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اداره کل ارشاد و تبلیغات اسلامی در کمیته فرهنگی توجه به این موضوع را در اولویت یک خود قرار دهند.

این مسئول ادامه داد: باید از ظرفیت کانون‌های اجتماع، محلات، مساجد، دانش‌آموزان و اولیا و مربیان بیش‌ترین استفاده را برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه ببریم.

امسال 10 میلیارد تومان برای مناطق حاشیه درنظر گرفته‌ایم که در بخش‌های مختلف به ویژه ارتقا بهداشت و درمان در آن مناطق هزینه خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه علما و روحانیون با کلام روشنگرانه خود نقش به سزایی در پیشگیری از اعتیاد و آگاهی دادن به جامعه دارند، گفت: باید از ظرفیت تریبون‌های نماز جمعه برای امر به معروف و نهی از منکر بیشتر استفاده کرد.

هاشمی بیان کرد: امسال 10 میلیارد تومان برای مناطق حاشیه درنظر گرفته‌ایم که در بخش‌های مختلف به ویژه ارتقا بهداشت و درمان در آن مناطق هزینه خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با بیان اینکه پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه خود یک نمونه امر به معروف و نهی از منکر است، از مسئولان می‌خوام در ماه محرم بیش از پیش در این زمینه مشارکت کنند.

این مسئول بیان کرد: باید در قبال جان انسان‌ها احساس مسئولیت کرد، اولویت آموزش و پرورش توجیه کودکانی باشد که خانواده‌های آنها گرفتار اعتیاد هستند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت شهرستان زاهدان به عنوان مرکز استان باید در اولویت قرار داشته باشد، گفت: نباید اجازه دهیم مواد مخدر به راحتی وارد شهرستان زاهدان شود.

هاشمی افزود: نباید مرکز استان آلوده باشد و به هر میزان که زاهدان نسبت به سایر نقاط استان آلوده باشد نشان از ضعف مسئولان دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان در زمینه مقابله با قلیان‌ها در چایخانه‌ها، تاکید کرد: طرح انسدادی در این زمینه جوابگو نیست و باید در کافی‌شاپ‌ها و چا‌یخانه‌ها امکانات ورزشی و رفاهی و سرگرمی مناسب فراهم شود تا میل به مصرف قلیان کمتر شود.

منبع: فارس
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.