سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات بحرینی‌ها در اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی

مردم بحرین بار دیگر در اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی و فعالان زندانی این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مردم بحرین بار دیگر در اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی و فعالان زندانی این کشور تظاهرات کردند.

معترضان در این تظاهرات که دوشنبه در روستاهای مختلف جزیره ستره در جنوب منامه، پایتخت بحرین برگزار شد، خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند.

این تظاهرات در پی حمله نیروهای بحرینی به معترضان و شلیک گاز اشک‌آور به سمت آن‌ها به خشونت کشیده شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که با توجه به تشدید تظاهرات ضد حکومتی بحرین در ماه محرم، نیروهای رژیم آل خلیفه پرچم‌ها و بنرهای عزاداران حسینی را در آستانه برگزاری مراسم محرم در نقاط مختلف کشور جمع‌آوری کرده‌اند.

هزاران معترض دموکراسی‌خواه بحرین از اوایل فوریه 2011 با برگزاری تظاهرات‌های متعدد در خیابان‌های این کشور خواستار کناره‌گیری خاندان آل خلیفه از قدرت هستند.

نیروهای رژیم بحرین تحت حمایت نیروهای سعودی در عملیات سرکوب معترضان بحرینی شماری از آنان را به قتل رسانده و جمع کثیری از فعالان را بازداشت کرده‌اند.

جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین، حزب اصلی مخالف حکومت، پیشتر با انتشار بیانیه‌ای از تشدید وخامت اوضاع حقوق بشر در این کشور حوزه خلیج فارس با توجه به ادامه سیاست سرکوب‌گرانه رژیم آل خلیفه علیه مخالفان خبر داد.

الوفاق در این بیانیه به بازداشت چندین شخصیت برجسته مخالف از جمله شیخ علی سلمان، دبیر کل الوفاق و ابراهیم شریف، دبیر کل سابق «جمعیت اقدام ملی دموکراتیک» (وعد)، چند روز بعد از آزادی وی از زندان اشاره کرد و افزود این بازداشت‌ها «تصویری واقعی از حملات غیرعادلانه به فعالیت سیاسی در بحرین» را نشان می‌دهد.

بر اساس این بیانیه، موارد مستند از نقض حقوق بشر در سال جاری میلادی نشان می‌دهد، دست کم 426 شهروند بحرینی تاکنون در معرض بدرفتاری قرار گرفته و بیش از 600 نفر به علت خشونت نیروهای امنیتی زخمی شده‌اند. بیش از 1272 منزل مسکونی در سراسر بحرین هدف حمله قرار گرفته و آمار دستگیری‌های امسال تاکنون از 1370 نفر فراتر رفته است.

در همین حال فاطمه الحلواجی، مسوول پیگیری و مستندسازی سازمان اروپایی حقوق بشر بحرین سه‌شنبه اعلام کرد اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان الحوض الجاف بحرین که در اعتراض به ادامه بازداشت خود، از سه‌شنبه گذشته آغاز شده است، امروز وارد هشتمین روز متوالی شد. به گفته الحلواجی، 40 تن از این زندانیان دچار اغما شده‌اند و وضعیت عمومی آن‌ها رو به وخامت گذاشته است.

منبع: پرس تی وی

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.