سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی شبکه ملی اهدا کنندگان سلول‌های بنیادی ایران

به زودی شبکه ملی اهدا کنندگان سلول های بنیادی ایران راه‌اندازی می‌شود.

امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: در راستای موضوع تمرکز به مراکز پذیره‌نویسی اهداء سلول‌های بنیادی به زودی شبکه ملی اهدا کنندگان سلول‌های بنیادی ایران راه‌اندازی می‌شود. 

وی در ادامه عنوان کرد: زیر مجموعه‌های شورای ملی توسعه و نظارت بر مراکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خونساز و بانک‌های خون بند ناف از جمله کمیته ثبت HIV، کمیته بانک‌های خون بند ناف تشکیل می‌شود تا وظایف خود را عملیاتی کنند. 

حمیدیه تصریح کرد: با پیگری‌های مداوم وزیر بهداشت در ارتباط با طرح تحول سلامت کشور آیین‌نامه‌ای در این خصوص تدوین و در راستای وظایف وزارت بهداشت ابلاغ می شود.
 
دبیر ستاد توسعه علم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ابلاغ به این آیین نامه خاطر نشان کرد: آیین نامه مربوط به منظور ساماندهی توسعه و ارتقای کیفیت، استاندارد سازی، هماهنگی و نظارت ابلاغ شده و این شورا به همین منظور تشکیل شده است. 

وی بیان کرد: این مراکز به نام شبکه ملی اهدا کنندگان سلول‌های بنیادی ایران عمل می کند و اطلاعات مراکز وارد یک پایگاه می‌شود که بیمار در صورت نیاز می‌تواند جستجو را انجام دهد. 


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.