سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

منبر، برترين ومهمترين رسانه شيعه براي نشرمعارف اسلامي است

رييس سازمان تبليغات اسلامي استان اصفهان، منبر را برترین ومهمترين رسانه شيعه براي نشرمعارف اسلامي واهل بيت عنوان کرد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمين محمدقطبي در مجمع بزرگ مبلغان ماه محرم 1394 و سومين همايش چهره ماندگار تبليغي استان اصفهان با تقدير از «آيت الله حاج شيخ يدالله رحيميان دستجردي»، گفت: در منظومه تبليغات ديني اگرچه از ابزارهاي مختلفي استفاده مي‌شود و رسانه‌ها دامنه‌اي وسيعي را در دنياي امروز شکل داده‌اند، ولي در اين ميان، همچنان منبر و منبر رفتن و چهره به چهره با مردم سخن گفتن، از برترين و مهمترين رسانه‌هاي شيعه به ويژه براي حوزه‌هاي علميه است.

وي با بيان اين‌که در طول تاريخ از رسانه منبر استفاده‌هاي زيادي شده است، گفت: اگرچه منبر زماني براي پيشبرد اسلام به سمت تشيع بود اما امروز بر فراز آن، معارف ديني به مردم منتقل مي‌شود.

رييس سازمان تبليغات اسلامي استان اصفهان با تاکيد بر جايگاه منبر به عنوان يک رسانه تصريح کرد: هرگز نبايد اين جايگاه را به ويژه در ايام خاص مثل محرم و صفر از دست داد چرا که فرصت‌هاي ويژه‌اي در آن نهفته شده است.

قطبي با بيان اين‌که برخي شرايط تلاش مي‌کنند منبر را به حاشيه ببرند، گفت: اگرچه يکي از روش‌هاي مطلوب در عزاداري‌ها مداحي است اما نبايد عزاداري‌ها را صرفا به سمت مداحي پيش برده به گونه‌اي که منابر به حاشيه بروند.

وي مداحي و منبر را لازم و ملزوم يکديگر در عزاداري‌ها عنوان کرد و اذعان داشت: نه مداحي جاي منبر و نه منبر جاي مداحي را مي‌گيرد و مديريت اين موضوع با مُبلغ است.

قطبي خواستار منطقي‌تر و عالمانه و دلنشين‌تر شدن منبرها براي جذب مردم به اين رسانه مهم تبليغي شد و گفت: مداحي‌ها و منابر نبايد روبروي هم قرار گيرند و فضايي براي انتقاد از يکديگر شوند.

وي گفت: نبايد فراموش کرد که تمدن اسلامي برپايه فقه و شريعت اسلامي بنا شده و رسيدن به تمدن اسلامي لاجرم با فقه ارتباط خواهد داشت.

رييس سازمان تبليغات اسلامي استان اصفهان با تاکيد بر اين مطلب که نبايد احکام را از منبرها کنار گذاشت و حديث و قرآن را کمرنگ نمود، اين امر را ظلم بزرگي به جايگاه منبر عنوان کرد.

به گفته قطبي، نشر معارف ديني و هدايت مردم 40 سال پيش از طريق منابر انجام مي‌شد.

وي افزود: مبلغان نبايد فرصت خوب بيان احکام و پاسخگويي به مسائل شرعي و تشريح مسائل فقهي بر روي منابر را ناديده بگيرند.

قطبي با بيان اين‌که بر روي منابر بايد روش صحيح عزاداري براي مردم تبيين شود، گفت: در ابتدا بايد نحوه عزاداري با معرفت همراه با شناخت را براي مردم تبيين و سپس رو در رو شدن با کج‌روي و آسيب‌هاي عزاداري را به آنها معرفي کرد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.