سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قالیباف: فعالیت شهرداری و بازپروری معتادان خود معرف

شهردار تهران گفت: بیشتر تمرکز شهرداری تهران در طرح انضباط اجتماعی باز پروری معتادان خود معرف است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف شهردار تهران در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای طرح انضباط شهری اظهار کرد: طرح انضباط شهری و چالش‌های مهم شهرداری برای محله تاریخی بازار است.

وی گفت: در گام اول شناخت موضوع و مشکلات پیش رو می‌تواند راهگشا باشد و در خصوص اینکه مشکلات این محله حل می‌شود امیدواریم که تا چند سال آینده دیگر مشکلی در این محله وجود نداشته باشد.

قالیباف افزود: معضلات این محله مربوط به  هفت دهه گذشته و یک زخم کهنه مربوط می‌شود و باید دستگاه‌های مربوط از جمله شهرداری و دولت با NGO  های مختلف در این زمینه فعالیت داشته باشند.

شهردار تهران با بیان اینکه طرح انضباط شهری روال عادی زندگی را به محله هرندی باز می‌گرداند، گفت: نمی‌توان زمان قطعی برای پایان این طرح در نظر گرفت اما باید انتظار داشت که هر ساله وضعیت بهتر شود.

قالیباف ادامه داد: در خصوص مشکلات معتادین این محله نباید از واژه جمع آوری استفاده کرد زیرا در شان اشخاص نیست و در این خصوص دو قانون از جمله ماده 15 و 16 وجود دارد که ماده 16 بیشتر بر روی جمع آوری اعتکا دارد و ماده 15 بیشتر به افراد خود معرف که بخش زیادی از معتادان در این محله ، مربوط به ماده 15 می‌شوند.

وی گفت: تمرکز شهرداری تهران بیشتر بر روی بازپروری افراد خود معرف است .

شهردار تهران افزود: در این محلات دیده می‌شود که افراد زیادی مهاجر وجود دارد که معتاد نیستند و نیاز به کمک دارند و اگر به آن ها رسیدگی نشود حتما به جمع معتادین اضافه می‌شوند.

وی گفت: در خصوص اسکان افراد معتاد دو اردوگاه در نظر گرفته‌ایم که مخصوص افرادی است که شامل ماده 16 می‌شوند این اردوگاه‌ها شفق واقع در اسلامشهر و اردوگاه رباط کریم می‌شود همچنین در منطقه‌ای بین خاورشهر و پاکدشت در حال آماده سازی اردوگاه جدیدی هستیم.

قالیباف در خصوص زنان معتاد محله هرندی گفت: بیشتر زنان معتاد در این محله شامل ماده 15 و خود معرف هستند و تا به این حال 1500 نفر از آنها شناسایی شده‌اند و امیدواریم با اجرای طرح انضباط اجتماعی بهبود یابند .

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.