سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبدیل مقبره‌های 2400 ساله به زباله‌دان

پلیس ترکیه موفق به کشف مقبره‌های تاریخی جدیدی در این کشور شد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرت نت؛ پلیس ترکیه به تازگی گروهی از مقبره‌های مهم قدیمی را کشف کرده که ساکنان محلی آن‌ها را به انبار وسایل غیرضروری و زباله‌دان تبدیل کرده‌اند.

قدمت مقبره‌های فوق که در غرب ترکیه و در ایالت موغلا واقع شده‌اند به قرن چهارم پیش از میلاد بازمی‌گردد.

در این میان این مقبره‌ها 2400 ساله، یک مقبره شاهنشاهی نیز وجود دارد به عقیده کارشناسان مقبره‌های قدیمی کشف شده می‌توانند به جاذبه‌های گردشگری در منطقه فتحیه ترکیه مبدل شوند که زمانی شهر تاریخی تلمسوس در آن قرار داشته است.

افراد محلی از مقبره‌های 1.5 در 2 متری برای انبار کردن وسایلی از قبیل بطری‌های پلاستیکی جعبه‌های مقوایی و لاستیک استفاده می‌کرده‌اند. نحوه ساخت این مقبره‌ها موجب شده تا در فصل تابستان خنک و در زمستان گرم باشند از این رو این ویژگی آنها را محلی مناسب برای انبار کردن وسایل کرده بود. همچنین برخی از این مقبره‌ها با علف پوشانده شده و به عنوان پناهگاه سگ‌های محلی مورد استفاده بوده‌اند. 

ماموران ترکیه‌ای تا کنون حدود یک تن از زباله‌های این مقبره‌ها را تخلیه کرده‌اند و عملیات پاکسازی و آماده‌سازی آنها برای استفاده‌های گردشگری ادامه داد.

منطقه فتحیه قدمت تاریخی زیادی دارد چرا که شهر تلمسوس به مدت طولانی تحت حاکمیت پرس‌ها، اسکندر کبیر، روم و ... بوده است در حال حاضر نیز فتحیه یکی از مناطق گردشگری کشور ترکیه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.