سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراقب افزایش سن ازدواج باشید

یک روانشناس گفت: یکی از عوامل افزایش سن ازدواج خصوصا در پسران، مشکلات مالی و اقتصادی است.

محمود بیات روانشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ظهار کرد: بالا رفتن سن ازدواج در میان جوانان، امروزه یکی از مشکلات بزرگ در جوامع شهری خ صوصا کلان شهرها به شمار می‌رود که یکی از دلایل آن مشکلات اقتصادی و بیکاری است.

وی گفت: ناتوانی پسران در تامین شرایط اقتصادی زندگی مشترک مهم ترین عامل افزایش سن ازدواج آنها و در پی آن دختران بوده و بیشترین تعداد جدایی‌های که در سال‌های نخست ازدواج صورت گرفته نیز به دلیل مسائل و مشکلات مادی است.

بیات در ادامه تصریح کرد: علت اصلی تاخیر در ازدواج دختران نیز روی آوردن به تحصیلات و کسب تخصص به منظور برخورداری از درآمد، کسب استقلال و ارتقای جایگاه اجتماعی بوده که به سبب آن، تصمیم به ازدواج در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد.

این روانشناس ادامه داد: با وجود مشکل اقتصادی شاهد ازدواج جوانان بیسواد و کم سوادی هستیم که شرایط سخت‌تری در یافتن شغل و درآمد مناسب داشته و این دسته از افراد ملاک‌های مهم‌تری‌ را در تصمیم و اقدام برای آغاز زندگی مشترک در نظر قرار داده‌اند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
متاسفانه امروزه توقع پسرها بالا رفته انتظار دارند دختری را به همسری بپذیرند که هم زیبا بوده هم تحصیلات و درآمد بالایی داشته باشد از طرفی پدر دختر هم فوق العاده پولدار باشد حال خود این آقا پسر چی داره هیچ!!! نه قیافه نه سواد نه پول نه کار و مهمتر اخلاق و ادب اجتماعی، این معضل جامعه ماست
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
کشوری که برای آینده جوانان (که یکی شغل و دیگری ازدواج هستش) طرح و تدبیری نداشته باشد، بهتر از این نمیشه که دخترا بالای 35 سال و پسرا هم بالای 40 سال مجردو بیکار بمونن. و اونایی هم که ازدواج کردن سریع برن طلاق بگیرن چون بیکارو بیپولن !
اگر در کشوری جوانی به دلیل فقر نتونه ازدواج کندو کارش به گناه کشیده شود، باعث و بانی اون فقط و فقط دولت استو بس!
خواهشاً تا دیر نشده کاری بکنید.
یا علی
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
به نظر من وقتی پسرا دنبال دخترای خوشگل میگردند و دختران عادی رو اصلا حساب نمی کنند دخترای خوشگل هم دنبال پول و ثروت هستند و این میشه تاوان هر دو طرف چون زیبایی رو خدا میده ولی پول رو تلاش آدما
ناشناس
۰۷:۴۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
اگر دختران مسکن اتومبیل و یک حقوق بالا از پسران نمی خواستند اوضاع خیلی فرق می کرد در ماه حدود یک میلیون تومان دارمد دارم ولی هنوز به هم جواب بله نگفتند خیل پرتوقا شدن