سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی یک دوست به کمک می‌آید

افراد ناامید به یک نجات‌دهنده مثل یک دوست نیاز دارند که آنها را از ناامیدی رها کند.

پرویز روزبیانی دکترای روان‌شناسی بالینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: حس‌ناامیدی در حال‌حاضر در بین قشر جوان جامعه شیوع زیادی پیداکرده که این افراد بدلیل نرسیدن به آمال و آرزوهای خود احساس ناکامی می‌کنند و به لوازم و ابزارهایی متوسل می‌شوند که در شرایط عادی به آن اعتقادی ندارند و همه‌چیز را به شانس و اقبال ربط می‌دهند.

وی عنوان کرد: این افراد به‌دلیل اینکه شخصیت آن از ابتدا درست شکل نگرفته و تربیت نشده‌اند نمی‌توانند با مسائل و مشکلات به‌راحتی کنار بیایند و آن‌ها را راحل نمایند که ایجاد حس‌ناامیدی در فرد باعث گرایش او به سمت و سوی اعتیاد خواهدشد حس ناامیدی بیش‌تر در بین بچه‌های اول و آخر خانواده دیده می‌شود که شخصیت وابسته‌تری نسبت به خواهران و برادران خود دارند چون همیشه متکی به والدین یا خواهر و برادر خود برده‌اند و به نوعی زمین خوردن را تجربه نکرده‌اند و دارای شخصیتی شکننده هستند.

وی افزود: ناامیدی در بین گرو‌ه‌های سنی دیگر علت نوع بافت تربیتی و شخصیت پدرومادر فرد دارد در شکل‌گیری شخصیت فرد عوامل متعددی از قبیل عوامل محیطی و خانواده تاثیر دارند. در کشور‌های پیشرفته مثل سوئد به علت ناامیدی خودکشی می‌کنند. حس ناامیدی در فرد باعث ایجاد صدمات روحی و روانی وآسیب‌های جدی اجتماعی در فرد می‌گردد. معمولاً در بین 100نفر که احساس ناکامی دارند 60نفر از خطرات جدی مثل خودکشی توسط دوستان و خود رهایی می‌یابند. اطرافیان، دوستان، خانواده و تغییرات در محیط‌ زندگی فرد باعث می‌شود که فرد ناامید با تغییر در شرایط خود و هم‌صحبتی و هم‌فکری با نزدیکان خود از حس‌ناامیدی خود کاسته و کمی امیدوارتر گردد.

وی ادامه داد: ‌به افرادی که حس ناامیدی می‌کنند توصیه می‌شود که در ورزش‌های گروهی شرکت کنند اگر در فرد میزان ناامیدی بالا باشد وی باید با مراجعه به روان‌شناس و استفاده از تکنیک‌های روان‌درمانی توسط روان‌شناس این حس‌بد خودرا رفع نماید چون حس ناامیدی می‌تواند تا حد زیادی فرد را از داشتن زندگی مطلوب اجتماعی و رسیدن به موفقیت بازدارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.