سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشته شدن 2 نظامی انگلیس در سقوط بالگرد ناتو در "افغانستان"

عصر یکشنبه بر اثر سقوط بالگرد نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در کابل پایتخت افغانستان 5 تن از جمله دو نظامی انگلیسی کشته شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عصر یکشنبه بر اثر سقوط بالگرد نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در کابل پایتخت افغانستان 5 تن از جمله دو نظامی انگلیسی کشته شدند. در سقوط این بالگرد 5 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

هنوز از تابعیت سایر قربانیان این حادثه اطلاعاتی منتشر نشده است و ناتو اعلام کرده در حال بررسی دقیق‌تر ابعاد و علل حادثه است.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: دو نظامی انگلیسی کشته شده در این حادثه در استخدام نیروی هوایی بریتانیا و متعلق به تیپ‌های 203 و 33 بوده‌اند که برای ماموریتی عازم کابل شده بودند.

هنوز مشخص نیست این حادثه به چه علت روی داده است و آیا گروه خاصی مسئولیت سقوط بالگرد نظامیان خارجی مستقر در افغانستان را به عهده می‌گیرد یا خیر اما معمولا در سال‌های اخیر پس از اشغال افغانستان، گروه طالبان مسئولیت این دست از حوادث را بر عهده می‌گرفته است.

از آغاز اشغال افغانستان از سوی غرب به رهبری آمریکا در سال 2001 تاکنون بالغ بر 3 هزار نظامی خارجی در آن کشور کشته شده‌اند.

این در حالیست که دراین مدت ده‌ها هزار تن از غیرنظامیان افغان نیز توسط نیروهای نظامی خارجی به ویژه در بمباران هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا (پهپاد) کشته و مجروح شده‌اند.

منبع: میزان
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.