سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از زمین های خاکی دیروز تا زمین های مجازی امروز

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: به نظرم ما دچار سردرگمی در فضای وب شده‌ایم و والدین این فضا را نمی‌شناسند و گاهی از سر بی وقتی و خستگی تربیت فرزندان را به فضای مجازی واگذار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی شامانی، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  با اشاره به برنامه‌های کانون برای خانواده‌ها در خصوص آسیب‌های فضای مجازی اظهار کرد: خانواده‌ها مأموریت اول ما نیستند، در واقع ما سعی می‌کنیم دانش مربیان، مخاطبان و اعضای کانون را ارتقاء دهیم. به همین منظور جلسات نقد و گفت‌وگو را برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما سعی داریم آموزش‌های لازم را به مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دهیم تا کنکاش را یاد بگیرند و تا جایی پیش بروند که کاملاً اقناع بشوند.





معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: ما تلاش خواهیم کرد تا گفت‌وگو را بر مدار اقناع ترویج دهیم و مربیان را آموزش می‌دهیم تا کودکان را به گونه‌ای پرورش دهند که چگونه بیندیشند، درست بیندیشند و درست سوال کنند.

وی بیان کرد: از امسال آموزش‌هایی برای والدین آغاز کرده‌ایم تا به نوعی با فضای بچه‌ها آشتی کنند و نسبت به وضعیت کودکان‌شان بیشتر آشنایی داشته‌ باشند، کودکانی که امروزه غرق در دنیای مجازی شده‌اند.شامانی اظهار کرد: خانواده‌ها این‌ روزها با مسائل و آسیب‌های فضای مجازی دست و پنجه نرم می‌کنند و ما سعی داریم به نوعی آموزش‌های لازم را ارائه کنیم تا سطح دانش‌ آنها ارتقا یابد.

وی افزود: ما در تولیدات‌مان به سمتی می‌رویم که هویت‌مان را تقویت کنیم همچنین حواس‌مان به نیازهای مخاطب امروزی است و تغییرات حوزه کودک را به رسمیت شناختیم. بخش پژوهش کانون هم این کمک را به ما می‌کنند تا تولیدات دقیقاً مبتنی بر خواست و نیاز مخاطبان باشد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: سال آینده هم برنامه‌ها و تولیدات‌مان بر اساس مطالعات انجام شده در بخش پژوهش است تا به نوعی خانواده‌ها و اعضای کانون در برابر فضای مجازی و آسیب‌های آن واکسینه باشند.وی افزود: آمار دقیقی از آسیب‌های کودکان در برابر فضای مجازی ندارم، اما نشانه‌ها، نشانه‌های خوبی نیست، به نظرم ما دچار سردرگمی در فضای وب شده‌ایم و والدین این فضا را نمی‌شناسند و گاهی از سر بی وقتی و خستگی، فرزندان را واگذار به فضای مجازی می‌کنند.

شامانی اظهار کرد: مسئله تربیت نه برای نظام و نه برای خانواده‌ها جدی نیست، ما تربیت را به مناقصه گذاشته‌ایم و گاهی از سر خودمان باز می‌کنیم. تربیت کودکان طبیعتا یک جریان جدی دقیق هدفمند است که نیاز به دانش کافی دارد و بدون دانش کافی نمی‌توان در این امر قدم برداشت، ولی متاسفانه برخی از خانواده‌های ما با مسئله تربیت به طور سطحی برخورد می‌کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع : ایکنا

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.