سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکان اشنویه‌ای محوطه تپه باستانی دنخه را پاکسازی کردند

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشنویه گفت: به مناسبت هفته کودکان جمعی از کودکان این شهرستان در اقدامی نمادین محوطه تپه باستانی دنخه را پاکسازی کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا بقالی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشنویه امروز یکشنبه اظهار داشت: بیش از 20 نفر از کودکان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان با همکاری اداره صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری اشنویه در اقدامی نمادین محوطه تپه باستانی و تاریخی دنخه را پاکسازی کردند.

وی اضافه کرد: کودکان شرکت کننده در این عملیات پاکسازی با راهکارهای حفاظت از محیط زیست و بناهای تاریخی و باستانی و حراست و پاکسازی آن‌ها از پسماندها و مواد زاید آشنا شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: پاکسازی محوطه این تپه باستانی و حضور دانش آموزان در این اقدام نمادین می‌تواند در نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین شهروندان نقش مهمی داشته باشد.

تپه باستانی دنخه در جنوب شرقی شهر اشنویه واقع شده و برای نخستین بار سراورال استین انگلیسی در سال 1314 شمسی به همراه هیأتی از باستان شناسان ایرانی و انگلیسی این تپه باستانی را شناسایی کردند و نتیجه تحقیقات سراورال استین در کتاب "راه‌های باستانی و پایتخت‌های قدیمی غرب ایران" نوشته بهمن کریمی درج شده است.

بر اساس مطالعات این باستان‌شناس غربی و اشیای کشف شده در این تپه باستانی، قدمت این تپه به سه هزار و 500 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد.

16 مهرماه (8 اکتبر) به عنوان روز جهانی کودک نام گرفته و هفته منتهی به این روز در تقویم رسمی کشورمان به نام هفته کودک نام‌گذاری شده است که هر ساله در این هفته برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی با حضور کودکان برگزار می‌شود.

شهرستان اشنویه با 70 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.