سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوتین: به هیچ وجه در سوریه عملیات زمینی انجام نمی‌دهیم

رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه ای تلویزیونی حضور نیروهای این کشور را در عملیات زمینی سوریه ممنوع اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، "ولادیمیر پوتین،" رئیس‌جمهور روسیه امروز اعلام کرد حضور نیروهای مسلح این کشور در عملیات زمینی سوریه را ممنوع کرده است.

وی در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی روسیه در پاسخ به سوالی درخصوص امکان شرکت نیروهای نظامی روسی در عملیات زمینی سوریه، گفت: «در هیچ شرایطی عملیات زمینی انجام نمی‌دهیم و دوستان سوری ما از این مسئله آگاه هستند».

پوتین همچنین اعلام کرد عملیات سوریه از پیش به دقت طرح ریزی و شرایط حملات هوایی به خوبی شناسایی شده است. وی در این رابطه گفت:« عملیات شناسایی هوایی سوریه به طور مداوم انجام شده و اطلاعات به دست آمده مورد بررسی قرار گرفته است».

رئیس‌جمهور روسیه افزود:« همانطور که می‌دانید متخصصان ستاد ارتش روسیه با همکاری نیروهای سوری و نیروهای دیگر کشورهای منطقه، یک مرکز اطلاعات در بغداد تشکیل داده‌اند. این افراد با تبادل اطلاعات به جزئیات بیشتری دست یافته‌اند. بنابراین هیچ عملیاتی بدون بررسی اطلاعات و طرح جزئیات انجام نمی‌شود.»

وی همچنین افزود:"ما به متحدان خود از جمله آمریکا و دیگر کشورهای خاورمیانه درخصوص برنامه‌هایمان هشدار داده ایم. برخی ادعا می‌کنند، خیلی دیر خبر داده‌ایم؛ اما توجه داشته باشید تاکنون کسی برای انجام چنین عملیاتی از پیش اطلاع رسانی نکرده است."

 پوتین در پایان خاطرنشان کرد: مسکو هنوز هم امیدوار است دیگر کشورها برای مقابله با داعش به این کشور بپیوندند. روسیه قصد احیای امپراتوری ندارد، بلکه می‌خواهد از استقلال و قدرت خود محافظت کند. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.