سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

مایه کوبی دام به صورت رایگان در خدابنده

طی 6 ماه نخست امسال به منظور پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام 501 هزار و 220 راس دام به صورت رایگان واکسینه شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ و به نقل از روابط عمومی ،رییس دامپزشکی شهرستان خدابنده با بیان این مطلب گفت: یک هزار و 173 راس دام مورد مراقبت و پایش و 29 هزار و 143 راس نیز در خصوص بیماری‌های دامی و مشترک در این شهرستان مورد معاینه قرار گرفته اند.

حیدری با بیان اینکه درخصوص پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های انگلی و واگیر دام 404 هزار و 224 راس دام تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند، اظهارکرد: 174 هزار مترمربع جایگاه دام به منظور مبارزه با انگل‌های خارجی سم‌پاشی شده است.

وی با اشاره به اینکه 17 مزرعه آبزی پروری در سطح شهرستان خدابنده مورد نظارت، پایش و مراقبت از بیماری‌ها قرار گرفته است، افزود: هفت هزار و 238 کلنی زنبورعسل و 241 واحد زنبورستان نیز در خصوص کنترل، پایش و مراقبت از بیماری ها تحت نظارت قرار گرفته است.

حیدری تاکید کرد: مدیریت و واکسیناسیون به موقع توسط دامپزشکان پرتلاش و بی ادعا یکی از عوامل موثر در مبارزه با بیماری‌های تب مالت، تب برفکی، شاربن، آبله، هاری و همچنین کاهش موارد بیماری است.

رییس دامپزشکی شهرستان خدابنده گفت: نظارت بهداشتی بر لاشه‌ها، آلایش دام و طیور در کشتارگاه‌ها و فرآورده‌های خام دامی در مراکز و صنایع بسته‌بندی، بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی از دیگر اقدامات این اداره در سطح شهرستان است.


انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.