سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

دستگيري عامل هتك حيثيت يك شهروند در فضاي مجازي

مرد 44 ساله اي كه اقدام به هتك حيثيت يكي از اقوام خود در شبكه هاي اجتماعي مجازي كرده بود در عمليات كارشناسان پليس فتا استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛سرهنگ " سيد مصطفي مرتضوي " رئيس پليس فتا استان اصفهان در اين رابطه بيان داشت : درپي شكايت خانمي جوان مبني براينكه فرد ناشناسي نام و شماره   اش را دريكي از شبكه هاي اجتماعي مجازي با عنوان زن بدكاره معرفي و باعث هتك حيثيت وي شده ، موضوع دردستور كارشناسان پليس فتا قرارگرفت.

اين مقام مسئول عنوان داشت: با انجام تحقيقات تخصصي و جستجو در فضاي ساير سرانجام هويت فردي كه اقدام به اين عمل مجرمانه كرده بود شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ مرتضوي با بيان اينكه متهم از اقوام نزديك شاكي است اظهار داشت: متهم در اعترافات خود عنوان داشت پس از گذشت چندسال از بروز مشكلات خانوادگي و اختلاف با وي به قصد انتقام از او، تصميم به انجام اين كار گرفتم.

سرهنگ مرتضوي تصريح كرد: از مهمترين موضوعات امنيتي در تلفن همراه، ذخيره سازي اطلاعات شخصي و مهم در حافظه گوشي تلفن است و كاربران بايد براي پيشگيري از سرقت، تصاوير شخصي و خانوادگي با ارزش خود را در رسانه اي مانند هارد اكسترنال ذخيره و در محل امن نگهداري كنند.

وي افزود: با توجه به توليد نرم افزار هاي پيام رسان بومي كه توسط متخصصان و كارشناسان داخلي توليد شده و سرور آن در داخلكشور قرار دارد، مي توان با استفاده از اين نرم افزار هاي بومي از دستيابي بيگانگان و مجرمان سايبري بين المللي و افشاء و سوء استفاده از اطلاعات شخصي جلوگيري كرد.  

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.