سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالله عبدالله: پاکستان، طالبان را حمایت می‌کند

رهبر ائتلاف ملی افغانستان گفت سیاست پاکستان در قبال افغانستان اشتباه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، عبدالله عبدالله، رهبر ائتلاف ملی افغانستان، در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرد: بزرگترین اشتباه در 14 سال گذشته، سیاست دو پهلوی پاکستان در قبال افغانستان بوده است. پاکستان از یک طرف در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد و از طرفی دیگر به طالبان اجازه پیشرفت و بازسازی ساختار خود را می‌دهد.

او افزود: چرخش توجه جامعه بین‌الملل از افغانستان به سمت عراق به ضرر کشورمان تمام شد. عبدالله دلیل مهاجرت بالای مردم افغانستان را ناامنی در این کشور و نداشتن اعتماد به آینده آن دانست. 

سال گذشته حامد کرزای پس از 13 سال، اداره افغانستان را به دولت ائتلافی این کشور سپرد. پس از انتخابات بحث‌برانگیز این کشور، سرانجام اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله، دو نامزد پیشتاز، توافق کردند قدرت را تقسیم کنند. اشرف غنی احمدزی، رئیس‌جمهور کشور و عبدالله عبدالله، مدیر اجرایی دولت او شد.

با وجود امید بسیار مردم به بهبود شرایط اقتصادی و امنیتی کشور پس از روی کار آمدن دولت جدید، افغانستان همچنان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند. بیکاری، فساد مالی مقامات افغان، حضور طالبان و به تازگی گروه تروریستی داعش از مهمترین این مشکلات هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.