سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسایی:دولت با عدم ارائه لایحه برجام خلاف قانون عمل کرده است/ لاریجانی: اخطار شما وارد نیست

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر عدم ارائه لایحه برجام را از سوی دولت طبق دو اصل 177 و 125 قانون اساسی غیرقانونی دانست.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در صحن علنی امروز یکشنبه 19 مهرماه در جریان رسیدگی به طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام، حمید رسایی نماینده تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر در اخطاری براساس اصل 177 و 125 قانون اساسی اظهار کرد: طبق این دو اصل کلیه موافقت نامه ها و قرادادها باید به صورت لایحه از طرف دولت برای بررسی و تصمیم گیری به مجلس ارسال شود. 

وی تأکید کرد: برجام یک موافقت نامه است و برخی از وزرا در شورای امنیت و کیسیون ها حاضر به دفاع از برجام نشدند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: اکنون مجلس با طرح یک چیزی که باید به صورت لایحه می آمده و نیامده را به صورت ضمنی در قالب یک طرح موافقت می کند. 

وی ادامه داد: دولت قانون شکنی کرده و اکنون لایحه ای را ارائه نکرده است.

رسایی خطاب به ظریف و رئیس جمهور بیان داشت: اعلام کردید این برجام در برابر ابر قدرت‌ها باعث شده به تعظیم درآیند اما لایحه آن را ارائه نمی‌دهند. 

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر خاطرنشان کرد: درآن طرحی که این طرح را آن 5 نفری که بیانیه دادند و 165 حسن برجام را برشمردند بدون آنکه معایب آن را بگویند تأیید کرده اند.

لاریجانی در پاسخ به رسایی اخطار وی را که به استناد قانون اساسی ارائه شده بود را وارد ندانست و تأکید کرد: برخلاف گفته شما که برخی از وزرا با برجام مخالف هستند، دولت در این زمینه یکپارچه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.