سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای نشریه عربی:

کنترل ایران بر دو تنگه هرمز و باب المندب فاجعه است

یک نشریه عربی مدعی شد با بازپسگیری تنگه باب المندب به دست ائتلاف عربی، راه‌های ارتباطی ایران به یمن مسدود شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه اماراتی گلف نیوز در گزارشی مدعی شد با بازپسگیری تنگه باب المندب به دست ائتلاف عربی، راه‌های ارتباطی ایران به یمن مسدود شد. بر همین اساس، جنگ با نیروهای مردمی یمن در روزهای آینده شدت خواهد گرفت. 

"ریاد قهواجی،"تحلیلگر اندیشکده نظامی خلیج فارس در گفتگو با این نشریه مدعی شد: بازپسگیری تنگه باب المندب به وسیله ائتلاف سعودی، راه‌های دسترسی ایران برای فرستادن تجهیزات نظامی به یمن را مسدود کرد. همین امر نیز سبب موافقت انصارالله با آتش بس و مذاکرات شد.

این تحلیلگر مدعی شد: هدف اصلی از اقدامات ائتلاف عربی، متوقف کردن ارسال چیزهایی است که ایران به انصارالله به عنوان متحد خود می‌فرستد. 

این تحلیلگر ادعا کرد: بر این اساس، بازپسگیری کنترل تنگه باب المندب، حلقه تحریم‌های دریایی علیه نیروهای مردمی یمن و انصارالله را تنگ‌تر کرد. این پیروزی ائتلاف عربی باعث متوقف شدن ارسال تسلیحات از ایران و سایر گروه‌های جهادی شاخ آفریقا – جایی که چندین گروه جهادی از انصارالله حمایت تسلیحاتی می‌کنند - به این گروه شد. 

وی در ادامه افزود: قطع راه‌های حمل و نقل و متوقف کردن کشتی‌های جنگی که به این گروه کمک می‌کنند، گام بزرگی در پیروزی بر انصارالله است. کنترل ایران بر دو تنگه باب المندب و هرمز فاجعه است.

7 درصد از کشتی‌های نفتی کشورهای خلیج فارس، از باب المندب عبور می‌کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
ایران کشوری 8000 ساله است ! نه مثل امارات متحده ساخته 40 ساله انگلیس خبیث !!