سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تاکید نماینده ولی فقیه بر پاسداری از ارزش های دینی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برحفظ ارزشها،عقاید و باورهای دین اسلام تاکید کرد و گفت مسلمانان باید بصورت جانی، مالی و زبانی از این ارزش ها پاسداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ آیت الله مجتهد شبستری در دیدار ائمه جماعت،انجمن های اسلامی مساجد و دسته جات حسینی تبریز در آستانه ماه محرم گفت: دین اسلام عامل سعادت مردم و ضامن بقای جامعه است و باید بوسیله بندگان مسلمان در روی زمین احیا، حفظ و حراست شود.

آیت الله مجتهد شبستری گفت: ماه محرم بهترین فرصت برای ترویج اعتقادات و عقاید مسلمانان می باشد.

وی گفت:ائمه جماعت و مسئولین انجمن های اسلامی باید با همدلی و همزبانی به انسجام دین الهی کمک کرده و به جوانان در خصوص عزاداری هئیات حسینی در ماه محرم امر به معروف و نهی از منکر کنند تا عزاداری های ماه محرم در شان دین اسلام و امت مسلمان برگزار شوند.

امام جمعه تبریز درادامه گفت: اصول عزاداری های باید منطقی و در زمان مشخص شده باشد و نباید عزاداری های خارج از عرف اسلام و اعتقادات دینی مسلمانان و با آلات موسیقی برگزار شود و مسئولین هئیت های عزاداری باید از ایجاد مزاحمت به مردم جلوگیری کنند.
*تاکید نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر نظارت دقیق به روند تولید و عرضه گوشت
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نقش سازمان دامپزشکی را در تامین سلامت غذایی مردم در جامعه مهم و تاثیر گذار دانست.

آیت اله محسن مجتهد شبستری در دیدار مسئولان دامپزشکی استان گفت: سلامت جان مردم اهمیت فراوانی دارد و دامپزشکی به عنوان متولی و ناظر تولید و عرضه مواد خام دامی باید بیش از پیش تلاش کند.

وی پیشگیری از بروز بیماری های مشترک انسان و دام را از وظایف مهم دامپزشکی دانست و گفت : باید با مراقبت های بیشتر مانع از بروز بیماریها و آلودگی فراورده های خام دامی شد و در این میان تاکید اسلام بر ذبح شرعی دام در نشانگر توجه این دین متعالی برسلامت مردم است.

امام جمعه تبریزبا اشاره به اینکه احکام ذبح شرعی در دین اسلام فلسفه خاص خود را دارد، گفت: در مورد استفاده نکردن از گوشت حرام افزود : دانشمندان امروزه به این نتیجه رسیده اند استفاده از گوشت خوک تاثیر بدی بر جوامع انسانی دارد.

امیرحسین بهداد مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت : این اداره کل بر روند تولید و عرضه فراورده های خام دامی نظارت دقیق و مستمر دارد.
انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.