سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

40 درصدجمعیت لرستان تحت پوشش تامین اجتماعی

مدیرکل تأمین سازمان اجتماعی استان لرستان گفت: 40 درصد جمعیت لرستان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است و ماهیانه 310 میلیارد ریال به آن‌ها پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حمزه لویی افزود: سازمان تأمین اجتماعی، نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده است.

وی تأمین اجتماعی را بخش بزرگی از کشور و یکی از پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: سازمان تأمین اجتماعی، 3.5 میلیون نفر از جمعیت بازنشستگان کشور را زیرپوشش خود دارد که این رقم در مقایسه با سایر صندوق‌های بیمه‌گر، رقم قابل‌توجهی است.

مدیرکل تأمین سازمان اجتماعی لرستان گفت: تأمین اجتماعی لرستان با 400 پرسنل، پنج شعبه اقماری، شش کارگزاری و یک شعبه جدید دیگر که در خرم‌آباد راه‌اندازی شده، در حال خدمات‌رسانی به مردم استان در دو حوزه بیمه و درمان است.

وی گفت: در استان لرستان، 700 هزار نفر جامعه هدف ما هستند، به‌عبارت‌دیگر 40 درصد جمعیت استان لرستان، تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است.

حمزه لویی بابیان اینکه مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی در استان لرستان، 38 هزار نفر هستند، افزود: در 24 سال گذشته، به ازای هر نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر، 20 پرداخت‌کننده وجود داشت درحالی‌که امروز به ازای هر مستمری‌بگیر و بازنشسته، پنج‌تا شش پرداخت‌کننده وجود دارد و این بیانگر این موضوع است که باید تغییراتی در پرداخت‌ها و ردیف‌های بیمه تأمین اجتماعی رخ دهد.

وی بابیان اینکه تأمین اجتماعی در لرستان ماهیانه 310 میلیارد ریال مستمری پرداخت می‌کند، گفت: ما یک سازمان غیردولتی هستیم که ازیک‌طرف باید تعهداتی را به‌طور مستمر انجام دهیم و از طرف دیگر باید منابع خود را تأمین کنیم، اما امروز تأمین اجتماعی در بحث تأمین منابع خود با مشکل مواجه شده است.

وی بابیان اینکه بیلان دریافتی ما از سیستم 200 میلیارد تومان است، افزود: در بحث همسان‌سازی مستمری‌بگیران، ما این اقدام را یک امر ضروری می‌دانیم اما کمبود منابع و وضعیت فعلی صندوق سبب شده که هنوز فرصتی برای گذر از بحران‌ها و پررنگ‌تر کردن خدمات در اختیار ما قرار نگیرد.


انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.