سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

استان اصفهان از نظر سرانه پستی جایگاه خوبی ندارد

مدیر کل پست استان اصفهان گفت: سرانه مرسولات پستی در استان اصفهان به ازای هر نفر در سال شش است که با 50 مرسوله بر اساس استاندارد جهانی فاصله زیاد دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان؛ سید سعید رجالی در نشست خبری که به مناسبت 17 مهر روز جهانی پست برگزار شد، افزود: همزمان با هفته پست 9 سرویس پستی جدید رونمایی خواهد شد.

وی افزود: پست لجستیک که بصورت آزمایشی در استان اصفهان آغاز شده ،خرید و فروش اینترنتی بین المللی که امکان خرید از سایت های خارجی را فراهم می آورد، سامانه 'خوش' یا خدمات ویژه شهروندی از جمله خدمات جدید است.

وی گفت: در چارچوب خدمت جدید دیگری، مردم می توانند درخواست های خود را اعلام کنند و پست درخواست ها را تهیه و در آدرس آنها توزیع کند.

وی با بیان اینکه هفته پست فرصتی مغتنم در اختیار مدیران پستی است تا با کمک رسانه ها در جهت ارائه گزارش و دریافت نظرات و پیشنهادهای مردم در جهت عملیاتی کردن آنها اقدام کنند، افزود: همزمان با این هفته این امکان فراهم شده تا دانش آموزان از واحدهای پستی و نواحی پستی بازدید کنند و با عملیات پستی آشنا شوند.

مدیر کل پست استان اصفهان گفت: همچنین نمایشگاهی از تمبر ها و اسناد پستی قدیمی از روز شنبه در محل پست نشاط در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

رجالی با بیان اینکه پست استان اصفهان یکی از شرکت های شاخص و موثر در شبکه پستی کشور است، اظهار کرد: یک هزار و 56 واحد پستی در استان اصفهان و 17 هزار 500 واحد پستی در ایران و 600 هزار واحد پستی در دنیا وجود دارد.

مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه 65 درصد واحدهای پستی کشور در روستاها و 35 درصد در شهرها مستقرند، اضافه کرد: با آنکه 15 درصد جمعیت استان اصفهان روستایی است 55 درصد واحدهای پستی در نقاط روستایی و 45 درصد واحدهای پستی در شهرها مستقر هستند.

وی با بیان اینکه 40 درصد نیروهای پست، تحصیل کرده و فارغ التحصیل دانشگاهی هستند، افزود: بر اساس آخرین آمار کارکنان پست استان اصفهان شامل 712 نفر پرسنل رسمی، پیمانی و قراردادی هستند و از سال گذشته در استان اصفهان 15 نیرو به دلیل چابک سازی و کوچک سازی دولت کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه در شش ماه اول سال 94 بیش از 25 میلیون مرسوله از طریق پست استان اصفهان وصول و ارسال شده است، گفت: روزانه 60 هزار مرسوله وارده به استان اصفهان داریم و حدود 77 هزار مرسوله از استان خارج می شود.

وی با بیان اینکه روزانه 137 هزار مرسوله در استان اصفهان وصول و ارسال می شود، افزود: تا پایان شهریور ماه حدود 11 میلیون مرسوله به استان اصفهان وارد و بیش از 14 میلیون مرسوله خارج شده است.

رجالی با بیان اینکه در کل کشور حدود 290 میلیون مرسوله پستی از طریق پست وصول و ارسال شده است، خاطر نشان کرد: ظرفیت واقعی پست خیلی بیشتر از این تعداد است.
وی با بیان اینکه هدف و برنامه پست این است که بتواند حداکثر مرسولات را جذب کند و با قیمت مناسب نسبت به حمل و نقل آنها اقدام کند، افزود: بسیاری از مرسولاتی که باید از طریق شبکه پستی جابه جا شود توسط بخش های خصوصی، اتوبوسرانی، شرکت های حمل و نقل و خارج از شبکه پستی مبادله می شود.

مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه در شش ماهه اول سال تعداد 207 هزارمرسوله خرید اینترنتی به استان اصفهان وارد و 52 هزار مرسوله خرید اینترنتی از استان خارج شد، گفت: رشد پنج درصدی را در مرسولات خرید و فروش اینترنتی در شش ماه اول سال 94 شاهد هستیم.

وی افزود: شرکت پست در کشور با حدود چهار هزار فروشگاه اینترنتی قرارداد دارد و شمار این نوع فروشگاهها در استان اصفهان 245 است.
رجالی با بیان اینکه در سال گذشته گردش مالی خرید و فروش اینترنتی در کشور حدود 350 میلیارد تومان بود،گفت: در هفته آینده این خرید و فروش اینترنتی جنبه بین المللی هم به خود خواهد گرفت.

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به سیاست جدید شرکت پست گفت: سیاست پست در جهت کاهش قیمت تمام شده مرسولات و استفاده بهتر مردم از خدمات پست، حرکت به سمت مرسولات عادی و افزایش صندوق های پستی است.

وی افزود: تعداد یک هزار و 500 صندوق شخصی واگذار شده و امکان واگذاری صندوق هوشمند هم وجود دارد.

هفدهم تا بیست و چهارم مرداد با عنوان هفته پست نامگذاری شده است

انتهای پیام/ش

برچسب ها: استان ، پست ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.