سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحماندوست:کتابها و تصاویر باید با فطرت کودک سازگار باشد/ باور داشتن به فیلمها از اقتضای سن کودک است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کتابهای تصویری و داستان‌هایی که متکی بر تصویر است باید با قطرت کودکان سازگار باشد.

مجتبی رحماندوست عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: معمولا کودک از طریق حس مطالب را درک می‌کند و از ابتدایی‌ترین مراحل تولدش که حتی شاید فهم کلمات را از طریق دیدن و حس کردن به خود می‌گیرد و به تدریج که کلمات شکل پیدا می‌کند و با در کنار هم قرار دادن ذخیره و لغات آن مفهوم را می‌گیرد و این دوباره یک نوع چالش و تلاش ذهنی می‌طلبد که به بزرگسالان از کودک نزدیکتر است.

وی در ادامه گفت: به همین علت بیشترین عامل و عنصری که کودک از آن طریق از محیط خود طلب می‌کند باعث چالش ذهنی او می‌شود که تمام موضوعات گفته شده به چشم تعبییر می‌شود.

رحماندوست تصریح کرد: حال کودک آن مواردی را که با چشم می‌بیند و با گوش می‌شنود متاسفانه باور می‌کند چون اقتضای سن کودک است زیرا بسیاری از فیلمهایی که تلویزیون نشان می‌دهد کودک باور می‌کند و به تصورش همه فیلمها واقعیت محض است و به آن اعتقاد پیدا می‌کند.

وی افزود: کودک و نوجوان آنچه را که در کتاب می‌خوانند به سرعت باور می‌کنند و آن را واقعیت و حقیقت می‌پندارند لذا باید دقت شود که مطالب مسموم به خورد آنها داده نشود.

رحماندوست اظهار کرد: ابزاری به نام سینما، تلویزیون و تئاتر که در واقع هنرهای سمعی و بصری است و کتابهای که تصویری‌اند و فاقد کلمات هستند باید به گونه‌ای  تولید شوند که با فطرت کودک سازگار باشند که همه مواردی را باور نکنند و موضوعات ارزشمند و فطرتی است را قبول کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تصاویر ، فطرت ، سن کودک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.