سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

نقش منطقه آزاد ارس درورود کالاهای ایرانی به بازار جمهوری نخجوان

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس در سفر دو روزه خود به جمهوری خودمختار نخجوان با رئیس کمیته دولتی گمرک نخجوان نیز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛در این دیدار توجه به تردد آسان و با کیفیت بهتر مردم و کالاها بدر دو طرف مرز مورد تاکید قرار گرفت.

خادم عرب باغی با ابراز خرسندی از عضویت کشور آذربایجان در سازمان تجارت جهانی گفت: برای توسعه مناسبات فیمابین در حوزه صادرات ایجاد انبار کالاهای ایرانی در نخجوان در دستور کار است.

وی افزود: این انبار کمک شایانی برای صدور کالا و خدمات فنی مهندسی و تولیدات منطقه آزاد ارس به بازارهای هدف خواهد کرد. مدیرعامل منطقه آزاد ارس تولید باکیفیت و مبتنی بر حضور در بازارهای جهانی را شعار واحدهای تولیدی منطقه آزاد ارس دانست و گفت: برای شناساندن کالاهای ارس به بازارهای مصرف، برگزاری نمایشگاههای دائمی و فصلی امری ضروری است.

در این دیدار آصف ممداف رئیس مرکز گمرک جمهوری خودمختار نخجوان توسعه مناسبات دوطرفه را در چند ماه اخیر بسیار ارزنده دانست و گفت: تردد مسافران آذری و ایرانی بدون هیچ گونه مشکلی در حال انجام است. وی با بیان اینکه تولیدات کارخانجات ایرانی مورد اقبال مردم نخجوان است، گفت: محصولات باکیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی با بهای تمام شده کمتر در ایران باعث شده نخجوانی ها در سبد مصرفی خود بیشتر از کالاهای ایرانی استفاده کنند. رئیس مرکز گمرک نخجوان افزود: واردات از ایران برای دولت هم مقرون به صرفه است و برنامه ریزیها در راستای جایگزین کردن کالاهای ایرانی به جای کالاهای چینی است..

آصف ممداف ایجاد مرکز نمایشگاهی از کالاها و خدمات ایرانی در نخجوان و نخجوان در ایران را فرصتی مغتنم برای دو طرف دانست که می تواند در توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی بیش از پیش نقش آفرین باشد.
 
انتهای پیام/ ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.