سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای پر فراز و نشیب انتخابات نظام مهندسی به بن‌بست رسید

قرار بر آن شد برای ارتقای کیفیت مهندسان و خوش‌نامی آنها اقداماتی در دوره جدید نظام مهندسی صورت بگیرد اما اتفاقات امروز انتخابات، این پرونده را تا مدتی ساکن نگه داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مدت‌هاست عملکرد نامطلوب هیأت مدیره، بی‌کیفیتی ساختمان‌ها، بیکاری مهندسان، عدم ارجاع کار، نبود شفافیت مالی و عواملی از این قبیل در سازمان نظام مهندسی بسیاری را آزرده ساخته؛ در این میان مردم نهاد بودن این سازمان موجب شده تا پیگیری مسائل و مشکلات آن به دشواری پیش رود.

بسیاری از کارشناسان و متخصصان این حرفه برای حل این مشکلات و بازگشت شأن و منزلت مهندسان خواستار تغییراتی در عملکرد این سازمان شدند.

همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات سازمان نظام مهندسی، وزیر راه و شهرسازی مقرر کرد که افراد دولتی نمی‌توانند در این انتخابات شرکت کنند و تضاد منافع را  نیز از بین خواهیم برد.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته پنج‌شنبه 16 مهرماه زمان برگزاری انتخابات اعلام و سر ساعت نیز شروع شد. اما هنوز چند ساعتی از انتخابات نگذشته بود که آن را ملغی اعلام کردند و زمان برگزاری آن را به بعد موکول کردند.

این اتفاق اعتراض بسیاری از کاندیدا ها را به دنبال داشت و این عمل را ضایع شدن حق خود می دانستند و موکول شدن انتخابات به آینده را عامل کاهش شرکت کنندگان در رای گیری بعدی می دانند.

برخی از مدیران اجرایی انتخابات قطع شدن سیستم را دلیل لغو انتخابات دانستند اما کاندیداها معتقد هستند که افرادی از به تعویق انداختن این انتخابات بسیار خرسند بوده‌اند و در هنگام رأی دادن هم نه تنها امکان انتخاب لیست کامل افراد وجود نداشت بلکه اسم افراد نیز به اشتباه ثبت می‌‌شد.

لازم به ذکر است که  این انتخابات در روز پنجشنبه مورخ ۱۳۹۴/۰۷/۲۳ مجدد برگزار می شود.

این انتخابات با وجود تمام برنامه ریزیهای صورت گرفته ظهر امروز لغو شد امیدواریم که پنج شنبه آینده ضعف ها ،مجددا لغو انتخابات را رقم نزند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.