سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

امضای تفاهم‌نامه احداث نیروگاه بیوگاز تصفیه‌خانه فاضلاب اصفهان

تفاهم‌نامه احداث نیروگاه بیوگاز تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب اصفهان با ظرفیت 2.1 مگاوات و با سرمایه‌گذاری 120 میلیارد ریال مبادله شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان هدف از انعقاد این تفاهم را استفاده از منابع انرژی نوین، رعایت مسائل زیست محیطی و وجود بحران انرژی دانست و گفت: بیوگاز به دلیل وفور مواد آلی و پسماندها می‌تواند به عنوان یک منبع انرژی قابل تجدید مورد توجه قرار گیرد ترکیب عمده و قابل اشتعال بیوگاز، متان است که 60 الی 70 درصد آن را شامل می شود.


"
هاشم امینی" با تاکید بر اینکه فاضلاب های شهری به دلیل داشتن گاز متان منابع مناسبی برای تولید بیوگاز هستند، افزود: حجم سالیانه بیوگاز حاصله از فرآیند تصفیه فاضلاب در تصفیه خانه فاضلاب جنوب شهر اصفهان برابر با 5 میلیون مترمکعب است.

وی با اشاره به اینکه شرکت آبفای استان اصفهان علاوه بر اجرای طرح‌های توسعه ای در نظر دارد برای افزایش رضایتمندی مشترکان احداث نیروگاه بیوگاز را در تصفیه خانه فاضلاب جنوب در دستور کار قرار دهد، بیان داشت: این امر موجب کاهش بوهای نامطبوع در محدوده تصفیه‌خانه، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و سالم تر شدن هوا می شود؛ این درحالیست که بعضاً بوی نامطبوع در محدوده تصفیه‌خانه فاضلاب موجب ناراحتی مردم می‌شود و انتظار می رود با اجرای این پروژه رضایتمندی بیش از پیش مردم حاصل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به همکاری بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های آبفای استان اصفهان اشاره کرد و گفت: پس از اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از لحاظ مالی با تنگناهایی مواجه شد به این دلیل برای اجرای پروژه‌ها آب و فاضلاب مشارکت بخش خصوصی را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: در حال حاضر آبفای اصفهان 16 قرارداد همکاری با بخش خصوصی با رقمی معادل 6 هزار و 350 میلیارد ریال منعقد کرده و درصدد است این رقم را به 10 هزار میلیارد ریال برساند.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان تصریح کرد: یکی از جنبه‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید از سوی مقام معظم رهبری، این است که منابعی که به ظاهر سودآور نیستند طی فرآیندی آنها را به منابع ارزشمند تبدیل کرد و با فرآوری آنها زمینه های سود دهی این منابع را فراهم کرد.

وی افزود: احداث نیروگاه بیوگاز در تصفیه‌خانه جنوب در وهله نخست برای افزایش رضایتمندی مردم اجرایی شد، سپس به لحاظ استفاده از گاز متان در انرژی های نوین در دستور کار قرار گرفت .



انتهای پیام/  ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.