سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

پویش مدارس عاری از خشونت طرحی برای ارتقاء سلامت روانی دانش آموزان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: تشکیل پویش مدارس عاری از خشونت راهکاری برای ارتقای سطح سلامت روانی دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بهروز كارخانه‌ای در همایش اختتامیه المپیاد طرح ملی دادرس اظهار كرد: هلال احمر سازمانی با هدف ترویج كمك‌های بشردوستانه است كه یكی از اهداف آن تا سال 2020 ترویج صلح و دوستی است.

وی با اشاره به فصل شروع یادگیری و سال‌تحصیلی جدید، گفت: امروز زورگویی در مدارس به پدیده‌ای ناخوشایند تبدیل شده كه در آثار مخرب اجتماعی جبران‌ناپذیری برای برخی از دانش‌آموزان به همراه دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینكه زورگویی برای برخی از دانش‌آموزان جنبه تفریح و سرگرمی دارد، افزود: اثرات مخرب آن بر روی دانش‌آموزانی كه مورد اذیت و آزار در مدارس قرار می‌گیرند تا جایی است كه برخی از این دانش‌آموزان مجبور به ترك تحصیل می‌شوند.

كارخانه‌ای گفت: در موارد حادتر برخی از دانش‌آموزان درگیر اختلالات روانی می‌شوند كه استمرار آزار و اذیت سبب اقدام به خودكشی این افراد می‌شود.

وی تصریح كرد: مدرسه باید محلی عاری از خشونت و امن برای آموزش باشد و آموزش باید در بردارنده اعتلای حقوق بشر باشد و این امر جز با ترویج احترام و پذیرش گوناگونی‌‎ها و مشاركت میسر نیست.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر همدان اظهار كرد: زورگویی هر روزه در مدارس اتفاق می‌افتد، پس تلاش معلمان باید برای تحقق فضای آكنده از احترام برای پسران و دختران در مدارس باشد.

كارخانه‌ای گفت: دانش‌آموزانی كه در دوران تحصیل اقدام به زورگویی و آزار همكلاسی‌های خود می‌كنند تا 24 سالگی درگیر حداقل یك پرونده جنایی می‌شوند كه باید این موضوع مورد توجه همه دانش‌آموزان، اولیای مدارس و والدین قرار گیرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان تأكید كرد: تشكیل پویش مدارس عاری از خشونت می‌تواند علاوه بر ایجاد آرامش در دانش‌آموزان سبب افزایش سطح سلامت اجتماعی جامعه شود.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.