سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ارتقای سلامت عمومی رویکرد اصلی همایش بین المللی صدمات دندانی و سمپوزیوم اندودنتیست های ایران

نخستین همایش بین المللی صدمات دندانی و دومین سمپوزیوم انجمن اندودنتیست ها (متخصصان درمان ریشه دندان) روز گذشته در مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رییس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی ارائه دستاوردهای جدید علمی در قالب سخنرانی ها، فیلم های آموزشی و کارگاه های عمومی، ارائه شیوه های جدید درمان، ارتقای فرهنگ پیشگیری از صدمات دندانی و آشنایی جامعه با اقدامات اولیه در این حوزه را از اهداف این همایش عنوان کرد و اظهار کرد: ارتقای سلامت عمومی از جمله رویکردهای اصلی همایش است.

دکتر علی اکبر شمسیان افزود: کاربرد رادیوگرافی های سه بعدی در تشخیص صدمات دندانی، درمان اورژانسی صدمات دندانی، ملاحظات ماگزیلوفاسیال در صدمات دندانی، ملاحظات دندانپزشکی کودکان در صدمات دندانی، درمان پالپ زنده (روش ها و مواد وسایل نوین)، درمان های صدمات دندانی و آسیب شناسی اجتماعی عوامل موثر در صدمات دندانی را نیز از جمله محورهای این همایش است.

وی جلب توجه و تمرکز مسوولان اجرایی و دانشگاهی با توجه به اهمیت و شیوع صدمات دندانی و نقش آن در سلامت جامعه، افزایش اطلاعات عمومی مردم، ارتقای فرهنگ پیشگیری از صدمات دندانی و آشنایی با اقدامات اولیه در صورت بروز این حوادث از دیگر محورهای این همایش عنوان کرد.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با توجه به اهمیت این موضوع، در سال 1387 بخش ترومای دندانی را در مرکز خدمات تخصصی دندانپزشکی این مجموعه راه اندازی کرده است گفت: جهاد دانشگاهی تلاش می کند به مباحثی که کمتر مورد توجه حوزه های درمانی و فعالان این بخش است و نیز ارائه خدمات ضروری مربوط به این حوزه به مردم بپردازد.

شمسیان اظهار کرد: امروز این مرکز را می توان تنها مرکز تخصصی در حوزه تروما و صدمات دندانی در شرق کشور دانست که طی مدت فعالیت خود دست کم یک هزار پرونده مربوط به بیماران دچار صدمات دندانی را تشکیل داده و تلاش می کند سطح و حجم خدمات در این بخش را توسعه دهد.

وی ادامه داد: در این همایش دستاوردهای حاصل از تلاش این مرکز همپای تجارب بین المللی و کشوری ارائه می شود.

شمسیان گفت: میهمانان خارجی این همایش در قالب 10 سخنرانی انگلیسی آخرین دستاورد های این حوزه را ارائه می کنند و سخنرانان کشوری نیز چهره های مطرح در این حوزه هستند.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی افزود: طی فراخوان مقالات پوستری این حوزه بیش از 100 مقاله به دبیرخانه همایش ارائه شد که از این تعداد 53 مورد در موضوعات دنتاترومالوژی برای ارائه به همایش انتخاب شدند که از ابتدای مهر ماه بصورت پوستر الکترونیکی بر روی وب سایت همایش قرار گرفته و در حاشیه همایش نیز در قالب نمایشگاه ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در پایان همایش سه مقاله پوستری بعنوان برتر برگزیده می شود گفت: ایجاد دو پنل و برگزاری پنج کارگاه در حوزه های علمی، آموزشی و عملی در حوزه جدیدترین شیوه های درمانی و تجهیزات نوین از دیگر برنامه های این همایش است.

رییس انجمن اندودنتیست های خراسان رضوی نیز با اشاره به سابقه 20 ساله این انجمن گفت: همایش این انجمن امسال همزمان با همایش بین المللی صدمات دندانی برگزار می شود که فرصتی مغتنم برای ارتقای سطح دانش متخصصان در این حوزه است.

همایش بین المللی صدمات دندانی و سمپوزیوم انجمن اندودنتیست های ایران با حضور شش چهره شاخص از بزرگان و بنیانگذاران علم دنتاترومالوژی و 700 نفر از متخصصان، دانش آموختگان و دانشجویان حوزه دندانپزشکی کشوربه مدت سه روز در مشهد ادامه دارد.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.