سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

بدهی 100 هزارمیلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت: سرمایه های صندوق بازنشستگی غارت شده و این صندوق برای حمایت از اعضای خود هیچ پولی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مسگری در مراسم گرامیداشت روز خانواده و تکریم و تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران با اشاره به مشکلات و حقوق کم بازنشستگان افزود: بیش از 80 درصد بازنشستگان با حداقل حقوق 700 تا 800 هزار تومان زندگی می کنند و در صورتیکه دولت از بدهی 100 هزار میلیارد تومانی خود به تامین اجتماعی 10 تا 20 درصد آن را بپردازد بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی افزود: دست سازمان خالی است و به گفته یک نماینده مجلس صندوق بازنشستگی را غارت کردند و کسی رسیدگی نمی کند و گوش شنوایی نیست.

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: بیش از 60 درصد بازنشستگان شغل دوم دارند که این شغل ها کاذب است و آبرومند نیست.

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجانشرقی نیز گفت: ارتقاء سطح رفاه بازنشستگان را اولویت این اداره کل دانست و گفت : برای انجام فعالیت های فرهنگی سفرهای زیارتی ،فعالیتهای ورزشی و رفع مشکلات و پرداخت مستمری ها به صورت متمرکز اقدام شده و تامین اجتماعی برای 130 هزار بازنشسته هرماه 120 میلیارد تومان مستمری پرداخت می کند.

‌نماینده مردم تبریز،‌ آذرشهر و اسکو هم ازخالی بودن صندوق تامین اجتماعی و نبود اعتبار کافی برای تعهدات این سازمان خبر داد. و افزود: هر روز که می گذرد بدهی 100 هزار میلیارد تومانی زیادتر می شود و دولت توانایی پرداخت بدهی را ندارد و هر روز مشکلات بازنشستگان زیاد می شود و حقوق آنها هم کافی نیست.

سعیدی گفت: اگراین مساله سیاسی شود دیگر قابل حل نخواهد بود طوری که به زودی راهکارها عملی نشود سازمان دیگر نمیتواند به تعهدات خود عمل کند.
انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.