سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

نرخ رشد مطلوب نیست/ توزیع نامناسب نقدینگی در اقتصاد کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به عدم توزیع نقدینگی در کشور نرخ رشد مطلوب نیست.

حجت الاسلام محمد رجایی باغ سیائی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص افزایش رشد نقدینگی در سال‌های اخیر گفت: با توجه به عدم توزیع نقدینگی در کشور نرخ رشد مطلوب نیست.

وی تصریح کرد: نرخ بالای رشد نقدینگی در سنوات اخیر با توجه به نقشی که این موضوع و افزایش تورم دارد مطلوب ارزیابی نمی‌شود .

همچنین ابوذر ندیمی نائب رئیس اول کمیسیون مجلس شورای اسلامی در همین خصوص به باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه نقدینگی با متولیان و صاحبان متفاوتی رو به رو است گردش نامتناسبی دارد.

وی تصریح کرد: با مشکلاتی در خصوص توزیع نامناسب نقدینگی در اقتصاد کشور رو به رو هستیم که این موضوع به حوزه‌های مختلف جغرافیایی، سیاسی و اجتماعی ازجهت بی‌برنامگی و ضعف مربوط می‌شوند و می‌توان در روابط و ساختارهایی از گذشته تعریف شده جستجو و برای آن چاره‌اندیشی نظام‌مندی را طراحی کرد.

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی در پایان تاکید کرد: درآمدهای کشور از یک سو و میل به استفاده حداکثری دولت پیشین از توان مالی از سوی دیگر باعث شد که متاسفانه ما در سال‌های اخیر موضوع رشد نقدینگی از جهت رویکرد تبدیل ارز به ریال با مشخصاتی رو به رو شویم که توازن این مسئله را از بین برده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.